Thursday, February 12

The movie lover 1







...... pentru ca am vazut 2 filme care mi-au adus aminte cat de tare imi plac filmele si, mai mult, cat de tare ma bucur cand vad filme bune. Am tot avut parte de asa ceva in ultimul timp si va scriu despre doua dintre ele pe care v-as sfatui sa nu le ratati.

1. THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON

Trec peste traducrerea franceza a titlului si va spun ca in Franta se poarta traducerea cu voci care inlocuiesc vocile originale ale actorilor. Noroc ca sunt si cinematografe unde poti vedea un film in VO (version originale). Va inchipuiti filmul Nasul in care vocea lui Marlon Brando este inlocuita de vocea vreunui actor francez? Eu nu.
Dar sa revenim la Benjamin Button: filmul este dupa o carte scrisa de F. Scott Fitzegerald iar personajele principale sunt jucate de Brad Pitt si Cate Blanchett, amandoi de o frumusete care-ti taie rasuflarea.Tot filmul nu astepti decat sa-l vezi pe el devenind mai tanar si mai tanar, pentru ca despre asta e vorba: povestea unui baiat care se naste batran si moare copil, un fel de trecere a timpului dar in sens invers. Mai multe nu va zic, ca sa nu stric surpriza. Desi tine mai mult de 2h30 esti fermecat de o poveste de dragoste care curge usor si cald printre ani. Scenografia e fascinanta mai ales ca e un film care te plimba din anii '20 pana in '80, astfel ca totul este schimbat in functie de acestia: costumele, designe-ul interior, masinile, muzica.

2. SLUMDOG MILLIONAIRE este FILMUL ANULUI pentru mine si sper sa castige la Oscar. Anul de-abea incepe si as vrea tare mult sa mai vad un film care sa ma tina cu sufletul la gura de la inceput pana la sfarsit, asa cum a facut-o acesta. Este un film care emotioneaza prin toate mijloacele de care dispune un regizor si o echipa de film si probabil, aceasta il face atat de special. Actorii sunt perfecti - de la copii pana la adulti, imaginile graitoare, montajul creeaza un ritm ametitor si in acelasi timp plin de emotie, iar muzica insoteste toate astea si te invita la fuga printre tarabe indiene sau la visare catre dragostea perfecta. Regizorul este Danny Boyle, cel care a facut si Trainspotting, si cei care au vazut acest film probabil vor recunoaste acel joc de montaj si de secvente din prezent care se intrepatrund cu flashuri din trecur, si care dau un ritm alert povestii.

Aici este vorba despre un orfan din Bombay care ajunge milionar pentru ca reuseste sa raspunda tuturor intrebarilor la jocul "Cum sa ajungi milionar?". Cum face asta? Ei bine, cu ajutorul destinului.

Deci nu le ratati si daca nu va plac va rambursez intrarea la cinema :).












2 comments:

Unknown said...

Pai sa stii ca ma duc!!!
Si daca nu-mi place, te anunt de pe acum ca ai sa-mi rambursezi si biletul, si caldarea de pop-corn, si sedintele la sala ca sa compensez caloriile. Na.

romeo v said...

Spuneam odata ca mi s-au parut interesante postarile tale de pe blog; am gasit mai ales observatii facute cu bun-simt. Am vazut acum cateva zile primul film pe care l-ai recomandat, este intr-adevar bun... ma ofer sa rambursez si eu bilete celor nemultumiti. M-a surprins faptul ca la sfarsit, desi nu era inca 10 seara, lumea din sala s-a precipitat cu mare nerabdare spre iesire... nici nu incepuse bine genericul de final. Impreuna cu prietenii am intarziat apoi mai bine de o ora la o cafenea, schimband impresii.

Acum un an, a fost prima... si ultima oara (pana acum ce putin), cand am vazut la un sfarsit de film un public amutit momente bune. Singurele gesturi potrivite si naturale au fost aplauzele, apoi oamenii s-au ridicat cu greu de pe scaune. Daca aveti ocazia, nu ratati Into the Wild, este una dintre cele mai frumoase si interesante povesti ecranizate in ultimii ani.
Un week-end frumos!

Related Posts with Thumbnails