Friday, March 27

CREATIVITATEA IN INDUSTRIA FRUMUSETII

Creativitatea si iubirea de frumos reprezinta, dupa mine, coloana vertebrala a Parisului. O simpla plimbare pe stradute, pe malul Senei, prin Jardin de Luxembourg sau prin magazinul Printemps te expun la un tablou estetic deosebit . Nimic din ceea ce se construieste, renoveaza, schimba in Paris – ca e vorba de o noua statie de metrou, de o statie de biciclete sau de o cladire - nu se face fara participarea vreunei minti creative : arhitect, designer, fotograf, artist din orice domeniu.

In industria modei, a cosmeticelor si a luxului este o modalitate de a te diferentia. Totul este gandit in jurul unui concept creativ, in jurul unei teme : pentru a povesti ne folosim de anumite imagini, pentru a scrie povestea ne folosim de anumite culoi…sunt lectii de marketing in care francezii se implica cu atat creativitte incat in final avem parte de mici spectacole ale vitrinelor, rafturilor, strazilor sau cartierelor, care ma incanta de fiecare data. Fara intentia de a cumpara ceva, m-am plimbat deunazi prin zona marilor magazine. Reduceri deja afisate in vitrine, la numai cateva saptamani dupa ce colectiile de primavara-vara au fost aduse in boutique-uri, puhoi de lume si de masini. In Printemps-ul cosmeticelor si parfumurilor ma pot pierde cateva ore, numai pentru a mirosi si admira ultimele inventii ale marcilor din industria frumusetii.

« Parfum Objet Non Identifié » este noul parfum de la Kenzo al carui flacon a fost creat de un designer arhitct : Ron Arad. Este probabil produsul cu care Kenzo vrea sa acopere oferta de parfumuri « de nisa ». Pretul sau este de 189 euro si contine fleur d’oranger, tamaie, vanilie si trandafir bulgaresc. Se gaseste numai la cornerul Kenzo din Printemps si in magazinele Kenzo Mode. Interesant e ca « bloterele » (micile fasii de hartie) pe care vanzatoarea iti da sa mirosi parfumurile, sunt la Kenzo niste mici avioane de hartie….creativitate simpla si de efect.

Diptique este o marca de parfumuri si lumanari de ambient ce foloseste coduri visuale inspirate din trecut. Este o marca in spatele careia se gasesc artisti ce au lucrat in domeniul textil – grafica de textile – si modul in care ea evolueaza pe piata ma uimeste. Noutatea sezonului este linia de produse pentru corp : L’Art de Soin. Gama este lansata cu un merchendising superb iar cornerul lor din Printemps nu ma face sa-mi doresc decat produsul lor. Mai ales ca au stiut sa innoate perfect pe valul bio, ce devine din ce in ce mai puternic in industria cosmetica. Produsele din aceasta gama nu contin parabeni, coloranti sintetici, silicon sau aluminiu. « O gama senzuala, poetica, destinata sa faca bine corpului si sufletului »…si mie imi face bine ochiului. (Ce n-as da sa-i vad pe cei de la Emilplant dezvoltand un astfel de concept).

Next stop : Annick Goutal. « Un Matin d’Orage » un parfum fresh, o adiere de vara si o alta punere in scene, la fel de frumoasa si de plina de delicatete ca si cea de la Dyptique. Nu va vorbesc aici despre produse in sine, ci despre arta francezilor de a inventa si reinventa modalitati de a le expune si vinde. Simt un freamat artistic plin de viata in spatele acestor initiative si chestia asta imi place.

Si-as vrea tare mult sa vad si marci romanesti care isi creaza identitatea, care colaboreaza cu artisti, care depasesc clasicele tipare si reinventeaza. Si cel mai important, reusesc sa priveasca in viitor. Zic asta deoarece am petrecut cateva zile la Bucuresti unde am vizitat toate mall-urile si arterele comerciale : Magheru si Victoriei. Ne lipseste ceva, parca, si indraznesc sa zic ca acel ceva este libertatea nebuna de a creea, poezia. Suntem prea incrancenati.

Desi mi-am zis ca nu mai vreau sa critic Romania, mi-e de ajuns ca deschid bloguri in care nu aud decat critici. As vrea ca ceea ce zic sa fie luat in mod constructiv si pozitiv.

No comments:

Related Posts with Thumbnails