Thursday, June 25

Dupa 10 zile in Bucuresti

Ateneul Roman
Ateneul Roman

Parcul Ioanid

Ce imi place, inca, in Bucuresti:

PARCUL IOANID : pe cat e de mic pe atat mi-e de drag si inca imi aduce aminte de noptile cand, molesita de caldura ieseam sa ma racoresc aici. Nu ma mir cand la o cautare pe net vad ca a fost proiecat dupa parcul meu preferat din Paris : Parcul Monceau.

CAFENEAUA ITALIANA « CAFFE E LATTE » de langa Cismigiu : rezist greu dulciurilor de casa de aici, insa ce ma face sa ma intorc este serviciul foarte placut si calduros…oamenii de aici au prins lectia serviciului impecabil.
http://www.caffelatte.ro/

ATENEUL ROMAN : eu recomand tuturor strainilor care imi cer sfaturi cu privire la locurile de vazut in Bucuresti, sa-si ia un bilet la un concert de la Ateneu. Sala Ateneului este unul dintre locurile bucurestene cu care ma pot lauda si care ma ajuta sa-mi imaginez cum isi traia Bucurestiul viata frumoasa din perioada interbelica.

http://fge.org.ro/ateneul-roman

ACADEMIA CATAVENCU : pentru ca desi ma intristeaza cand vad in ce hal isi bat unii politicieni joc de societatea romaneasca, vad ca inca mai e cineva care sa-i arate cu degetul.

Imi mai place sa fac o plimbare pe Calea Victoriei si pe Magheru si sa ma uit la vitrine. De la an la an insa, plimbarea asta devine trista din cauza spectacolului dezolant al spatiilor inchise, al vitrinelor lipsite de imaginatie, al serviciului prost al vanzatoarelor. I-as sfatui pe toti cei care detin spatii pe aceste strazi sa faca o cautare pe net sau sa-si rezerve un weekend de « cercetare si inspiratie » prin vreuna din capitalele europene ale modei. Apoi, pe cei de la Primarie sa initieze un plan comercial pe aceste doua artere.

Ce nu-mi place in Bucuresti :

TAXIURILE care sunt murdare in interior, total neingrijite si taximetristii care fumeaza;

NU INTELEG de ce suntem atat de agresivi unii cu altii, atat in comportament cat si in vorbire….de ce nu ne insusim inca regulile de bun simt care exista in orice societate civilizata;

simt vizual ca nimeni nu este interesat de un PLAN URBANISTIC coerent….saracul oras.

La un moment dat cand, aici la Paris, am facut o greseala de vorbire in lb romana, o prietena m-a sfatuit ca atunci cand ajung in tara sa exersez vorbirea in romana citindu-l pe Plesu si Academia Catavencu. Si asta fac, pe langa toate revistele de moda cumpar Catzavecu . Si in ultimul numar am dat de fraza asta pe care am retinut-o si pe care v-o impartasesc . Un roman plecat in Italia spune : « Cand plec din Romania imi lipsesc rudele si prietenii. Cand plec din Italia imi lipseste totul ». Cam asta simt eu acum.

No comments:

Related Posts with Thumbnails