Wednesday, December 2

What was wrong with Lacroix?




desene Christian Lacroix


Probabil ca multi dintre voi credeti ca falimentul acestei case de moda, ce iata s-a pronuntat ieri, se datoreaza crizei. Nu este asa. Criza nu a facut decat sa puna capat unei agonii care s-a perpetuat de la un an la altul. Lacroix este una din marcile care nu a adus profit niciodata. Poate acest lucru este greu de crezut insa da, in moda sunt foarte multe marci care desi au o notorietate foarte mare au o problema cu partea « business ». Nu degeaba aceasta marca nu a rezistat in grupul LVMH .

Apoi Lacroix este printre ultimii care s-a adaugat creatorilor de haute couture si face parte din ultima « familie » a acestui domeniu. Refuzul sau de a transforma marca catre prêt-à-porter, asa cum a facut Yves Saint Laurent, l-a adus in situatia actuala.
La inceputul anului, in timpul unei vizite in Galeriile Lafayette m-am lasat sedusa de colectia Lacroix : era superba, de o calitate exceptionala atat la barbati cat si la femei. Interiorul unui sacou Lacroix este o poezie, cu o captuseala ce poate inlocui foarte bine exteriorul vesmantului. Cel putin la femei preturile erau de neatins, nu cred ca exista un articol mai ieftin de 1000€. Era un prêt-à-porter foarte aproape de couture prin executie, cu o calitate impecabila pana in cel mai mic detaliu. Designe-ul era un pic decalat insa asta face parte din universul sau creativ. Am stat de vorba cu vanzatoarea si–mi zicea ca saptamani intregi nu se vinde nimic.
Lacroix nu a avut niciodata succes cu parfumul sau cu accesoriile. Parfumul sau a fost realizat sub o licenta Avon, ce era in total dezacord cu imaginea de super lux al casei . Acest lucru a facut ca proiectul sa fie sortit esecului cam din fasa. Linia de jeansi si accesorii nu a fost dezvoltata, designerul a refuzat sa supervizeze si sa se implice in crearea lor si astfel casa a inregistrat pierderi de la un an la altul. Cat couture sa vinzi ca sa faci sa functioneze o casa de moda ?

Criza i-a prins déjà intr-un moment in care financiar lucrurile stateau foarte prost, si a facut ca totul sa duca la imposibilitatea de a-si continua activitatea.
Moda este un domeniu care se bazeaza foarte mult pe crearea de iluzii, de vise, pe aparenta. Lacroix a fost din pacate, o marca, aparent de succes. Vorbesc de partea financiara evident. Din punct de vedere creativ a imbogatit cotidianul si a participat la a mai scrie un rand in istoria modei.

Nu a fost de ajuns ca sa-i asigure continuitatea; o marca trebuie sa faca doua lucruri in moda ca sa existe :
1 . sa aibe o forta incredibila pentru a te face sa visezi….un fel de drog fashion astfel incat sa
2. atraga un numar cat mai mare de "adepti"care sa cumpere orice ii poarta « logo-ul » : parfumuri, cosmetice, umbrele, bile de prins parul (ex : Louis Vuitton), bratari din plastic, ursuleti, genti de panza, etc.
Pe asta se bazeaza in prezent sistemul. Si este motivul pentru care marci precum Chanel, Dior si YSL inca exista astazi desi creatorul si fondatorul lor a murit de mult, in cazul primelor doua.

Mai exista o sansa pentru Lacroix: statul francez este oarecum ingrijorat ca pierde una din marcile care fac glorie Frantei la internationl. Probabil de aici va veni ajutorul, intr-un fel sau altul.

Vom vedea insa, simt ca nu s-a incheiat pentru totdeauna pentru Lacroix.

No comments:

Related Posts with Thumbnails