Thursday, February 18

AZZEDINE ALAIA: aliatul femeilor (II)

I-ati oferit o rochie Bettinei Rheims (fotograf francez) atunci cand a implinit 20 de ani si ulterior, ea a declarat ca ati invatat-o cum sa seduca si ca, gratie dvs, femeile sunt mai frumoase. Care va este secretul ?
Nu am un secret, ma intereseaza foarte mult femeile si modul lor de a trai. Ma pierd in spatele lor atunci cand creez, nu sunt obsedat de tendinte si nici de propria-mi creatie, ci ma concentrez asupra unui singur lucru : rochia pe care o creez trebuie sa faca femeia mai seducatoare si acest lucru sa o multumeasca. Este o chestie de bun simt !

Cum explicati totusi puterea aproape supranaturala pe care rochiile dvs o au in a sublinia frumusetea celor ce le poarta ?
O explic prin dragostea si respectul profund pe care-l port femeilor. Cand fac o rochie ma gandesc la toate partile corpului lor: fata, spate, ma gandesc la omoplati, talie, linia feselor, buric……. un « croitor » trebuie sa iubeasca femeile asa cum sunt ele. Unii incearca sa faca un spectacol din corpul femeii, eu insa nu. Sunt inconjurat de femei si sunt in continuare fascinat de anatomiei corpului lor : mai ales de partea de jos a spatelui care se intalneste cu fesele, mult mai interesanta in opinia mea decat sanii…..priviti fetele de la Crazy Horse. Le observ fara sa ma opresc si cateodata petrec timpul vanzand in boutique, numai pentru a intelege ce-si doresc, ce nu le place….. sunt aliatul lor.

Ce-i trebuie unei femei pentru a seduce ?
Sa se cunoasca pe sine, sa atraga atentia asupra a ce are mai frumos si sa ascunda defectele. Si mai ales sa uite complexele ! De cele mai multe ori femeilor le este teama ca le observam formele imperfecte insa, din contra, daca aceste forme sunt puse in valoare atunci ele pot deveni aliatul lor nr 1. In momentul in care unei femei nu ii mai pasa de privirea celuilalt devine libera si atunci, a castigat. Trebuie sa fie degajata, sa priveasca drept inainte asa cum o cantareata priveste publicul. Prefer inteligenta in locul frumusetii. Intalnesc « creaturi » superbe care nu atrag prin nimic sau, din contra, fete mai putin frumoase dar care atrag precum un pur-sange. Si chiar si femei urate care au maini superbe sau care atrag prin ceva. Toate femeile ma intereseaza. Este falsa ideea cum ca eu fac imbracaminte numai pentru un corp perfect, eu fac vesminte pana la marimea 44. De altfel cele cu forme imbraca cel mai bine rochiile mele. Important este sa ingrijim corpul, sa respectam acest cadou care vine de la Dzeu.

Trebuie totusi sa fii « al naibii » de sigura pe tine ca sa te imbraci de la Alaia !!!
Incurajez pe toate cele care vin la mine sa devina foarte sigure pe ele. Le primesc cu o privire placuta astfel incat sa le ajut in a deveni sigure pe ele. Am vazut femei care nu aratau foarte bine si o data imbracata, erau superbe; am vazut cum timide au devenit incredibil de sigure si provocatoare. Imi plac femeile cuminti care ascund putina perversitate. De la 18 la 98 de ani nu trebuie schimbat modul in care ne imbracam, nu trebuie decat facute niste modificari : sa lungim o rochie, sa ascundem niste brate. Nu cred ca exista varsta pentru fusta mini, daca avem picioare sublime. Vulgaritatea nu exista in imbracaminte ci in modul in care persoana o poarta. Cateodata mesajul meu catre femei este : « Indrazniti, cu asa picioare puteti creea un eveniment » ! Unele s-au maritat datorita mie !

Pare ca timpul nu exista in ceea ce faceti !
Mi se cer modele atemporale si le creez modificand materialul, culoarea, un pic croiul. Timpul a devenit prea scurt pentru haine si este o mare greseala. Si preturile prêt-à-porter – ului de lux imi da dureri de cap. Insa femeile nu sunt proaste, ele stiu ca pot purta o rochie de 100 de ori. Priviti-o pe Michelle Obama : poarta fara nici un complex aceleasi tinute (sunt onorat ca unele dintre ele sunt creatiile mele) si da o lectie intregii lumi.

Vorbiti de preturi mari : ati desenat in 1991 pentru Tati. Cand putem vedea o colectie pentru H&M ?
Mi-ar placea tare mult insa nu am timp, dorm numai 5 ore pe noapte.

Ati crescut in Tunis, ce amintiri purtati ?
Am avut norocul de o educatie total libera, cu un raport fata de trup fara tabu-uri. Pana la 7 ani nu am avut o educatie religioasa, faceam baie impreuna cu bunica mea. Ea zicea ca trebuie sa lasi copii sa vada natura , cu pudoare insa fara ipocrizie. Era paradisul.

Care sunt primele amintiri legate de moda ?
Cele legate de momentul cand mama mea, Frida si matusa, Majida, se imbracau pentru a iesi. Cand aveau loc nunti cautam prin casa rochiile, imi amintesc o rochier de culoarea « vieux rose », brodata cu argint si una verde, brodata cu aur. Cred ca aveam 6-7 ani si inca retin bucuria pe care mi-a procurat-o vederea acestor rochii. Coafurile, bijuteriile, parfumurile….mama purta Soir de Paris, parfum pe care-l tinea intr-un flacon albastru cu stele.
Cred mult ca imaginile din copilarie au un rol important pentru cultura estetica de mai tarziu; raportul cu mama e primordial, chiar si cei mai periculosi oameni sunt sensibili in fata mamei lor, sunt femeile care fac barbatii.


aici aveti interviul original si tin sa multumesc celor de la Express Style pentru generozitate, in special lui Geraldine Dormoy (colega de IFM)

No comments:

Related Posts with Thumbnails