Wednesday, February 17

ON LINE LUXURY

Anul trecut cand tocmai trebuia ales castigatorul Pasarela, m-am lansat intr-o mica discutie cu OB despre luxul on-line. Eu ziceam ca da, o sa existe, el ca nu. El avea ca argumente un studiu facut de o puternica companie, eu siguranta faptului ca firmele nu vor lasa sa treaca pe langa ele atat de multi bani.

Intrebare: cine este prima marca de LUX care a deschis un boutique on line in SUA, intr-un moment in care nimeni nu visa sa faca asa ceva si toti aveau frica on-line-ului?

Raspuns: HERMES.....ei bine da, marca de lux prin excelenta, a vadut prima on-line.

Sigur, nu vinzi genti Kelly, insa s-a inceput cu accesorii si parfumuri, se continua cu bijuterii si incet, incet au introdus si PAP-ul de barbati si ceva incaltaminte. Probabil ca vor introduce si PAP-ul de femei si nu va mai fi decat un mic pas pentru a crea o comunitate de ultra lux, cu parola si mai stiu eu ce, in care sa aibe acces cei foarte bogati si sa comande o sa de calarie facuta manual! Eventual vezi si filmul realizarii ei in timp real!

Marcile de lux nu au scos niciodata din ecuatia profitului lor acest canal; nu au stiut cum sa-l foloseasca insa pe masura ce invata, si-l vor apropia din ce in ce mai mult.

Compar aceasta perioada cu aparitia PAP-ului. Marii creatori care faceau haute-couture au fost bulversati de aparitia hainelor realizate industrial! Unii au inchis casa de moda, simtindu-se tradati sau incapabili sa se "coboare" la a realiza asa ceva: Balenciaga de pilda. Altii desi bulversati au inteles ca viitorul apartine PAP-ului si au incercat sa se adapteze, sa caute fabrici care sa produca liniile lor de PP, sa invete de la americani care erau avansati dpdv tehnic la realizarea acestuia. Asa se face ca afacerea familiala a lui Didier Grumbach a inflorit : uzina sa producea PAP pentru aproape toate marcile frantuzesti care, fondate pe HC, au ales sa schimbe politica pentru a supravietui, HC fiind in pierdere din anii 50. Revistele au ajutat enorm la « marketarea PAP-ului » si asa au castigat puterea pe care o au astazi . Ele ajutau publicul sa inteleaga acest nou mod de a te imbraca, promovau si informau, creau « mode ».

Acum avem netul, blogerii incep sa castige puterea si internetul ofera posibilitati infinite de promovare, vanzare, atragere clienti, fidelizare, creare imagine si vise.

Toate marcile high-end si de lux de astazi au traversat secolul pentru ca au acceptat sa produca si vanda PAP. Concernele care le detin sunt intr-o optica business si chiar daca, creatia este foarte importanta in acest model, nu uitati ca sunt salarii de platit si beneficii de impartit actionarilor. Cum credeti ca vor trece pe langa oportunitatea pe care le-o ofera internetul?

Hermès da dovada de un management deschis la nou si foarte atent la viitor: la urma urmei aceasta firma a traversat deceniile datorita inovatiei, in primul rand. La sfarsitul secolului trecut ei vindeau harnasamente pentru trasuri, iar acum la inceputul mileniului trei cumparam rochii si parfumuri cu acest nume. Numai gandidu-ma la acest lucru si nu ma mai mir ca ei sunt primii care au vandut pe net produse de lux. Site-ul este atat de ludic si prietenos incat poti pierde ore intregi pe el, « calatorind « prin paginile sale, jucandu-te diverse jocuri simple dar haioase, urmarind cum se coase marginea unei esarfe sau ascultandu-l pe Ellena vorbind depre parfumuri. Este unul din cele mai frumoase site-uri care prezinta o marca de lux, fara insa a etala opulenta ci calitatea unui produs. (O sa ziceti ca am o fixatie cu aceasta marca : nu am fixatie cu nici o marca, insa ei sunt cei care ma uimesc cel mai mult cu modul in care isi conduc afacerea)

Dior vinde de mult, on-line, parfumurile sale cele mai scumpe : La Collection Particulière si, in prezent, pe site-ul lor vand tot : PAP, bijuterii de 8000€, marochinerie, etc !

Astazi citesc ca Chanel a hotarat sa inceapa vanzarea pe net : parfumuri si accesorii. Este un pas pe care familia Wertheimer il calculeaza de mult si care nu ma mira deloc . Vom vedea cum aceste marci vor vinde peste ceva ani, on line, intr-un mod pe care nu-l putem banui inca!

No comments:

Related Posts with Thumbnails