Sunday, March 28

Despre LAURA POPOVICIU

Laura in mijlocul manechinelor ce-i poarta creatiile,
la Pasarela 2009

Probabil va intrebati ce mai face Laura Popoviciu, castigatooarea editiei de anul trecut a festivalului Pasarela. Parcursul sau a luat o directie foarte buna, dupa mine, deoarece in urma festivalului si-a luat inima in dinti si a aplicat la programul de design de la Institut Français de la Mode (IFM). A fost admisa si in prezent munceste pe rupte la diversele workshop-uri din cadrul programului. Tocmai a terminat, in cadrul modulului de design pantofi, un proiect pe care l-a realizat la uzina Louis Vuitton in Italia. Pana la examenul final nu are voie sa arate pozele prototipului ce a rezultat din aceasta colaborare insa, indata de acest lucru va fi posibil le veti vedea. In prezent continua cu cercetarea pentru colectia de imbracaminte ce trebuie realizata in proiectul final pentru scoala.

Admiterea sa si faptul ca face fata cu brio unui program care este total diferit de ceea ce se face in tara, reprezinta pentru mine personal, un semn de normalitate si un pas foarte important pentru mediul de moda romanesc.

Mai jos aveti un mic interviu cu Laura, care a avut generozitatea sa-mi raspunda la cateva intrebari.

1. Povesteste pe scurt cum ai ajuns la IFM.
Cu ocazia festivalului Pasarela am aflat de programul de creatie vestimentara din cadrul Institutului Francez al Modei si, cu inima in dinti, m-am hotarat sa particip la admitere. Proiectul pe care l-am trimis a constat in realizarea unei haine pe tema "Trecutul e in spatele tau, viitorul e in fata" si a unui dvd de prezentare a universului meu creativ. Dupa aceea am sustinut un interviu telefonic si tot ce mi-a ramas sa fac a fost sa astept...ceea ce a fost, poate, cel mai greu lucru din tot acest proces. Cateva zile mai tarziu am primit vestea cea buna...intrasem la IFM!
2. Cum se desfasoara programul si care sunt diferentele majore intre ce ai invatat in tara si ceea ce faci la IFM?
Programul incepe cu modulul de pantofi, urmand ca in a doua parte fiecare student sa isi dezvolte o colectie personala din care vor fi realizate trei haine. Intre aceste doua coordonate se desfasoara o serie de workshop-uri adiacente, printre care se numara si o colaborare cu echipa de la management in vederea dezvoltarii fictive (deocamdata) unui brand perrsonal.
Diferenta fundamentala fata de sistemul din tara cred ca este faptul ca aici totul se desfasoara mult mai aproape de sfera concretului, ceea ce te forteaza sa iti gandesti proiectul din faza de design pana la cele mai mici amanunte tehnice. Spre exmplu, in cadrul modulului de pantofi fiecare student colaboreaza cu o firma de profil in vederea realizarii unui prototip, iar hainele sunt realizate in cadrul unei fabrici de confectii.
3. Cum a decurs proiectul cu Vuitton? Ce ai invatat?
Colaborarea cu Vuitton a fost pentru mine o experienta cel putin interesanta, intrucat a reprezentat primul meu contact cu design-ul de pantofi si cu un mediu profesional de elita. Cele doua zile petrecute la fabrica Vuitton din Italia mi-au permis sa constientizez ce inseamna standardele de calitate a unei afaceri de acest calibru, unde si cel mai mic detaliu conteaza.
4. Ce te inspira in realizarea colectiilor?
Motorul meu creativ e intotdeauna ideea in jurul careia va gravita ulterior volumul, culoarea, materialul. De unde apare ideea? Din ceea ce ma inconjoara, din ceea ce se intampla in jurul meu.
Din punct de vedere formal, ceea ce creez poate fi caracterizat printr-o tendinta spre volume atent construite, geometrizate, asociate cu structuri fluide, transparente, printr-un joc de linii care se indeparteaza si se apropie de conturul corpului, provocandu-te sa chestionezi mereu ceea ce vezi.
5. Ce visezi sa faci pe viitor?
Visul SUPREM este sa imi dezvolt un brand personal, dar pana atunci imi propun sa acumulez cat mai multa experienta, pentru a reusi sa concretizez ceea ce acum pare doar o idee in vant. Cred ca e foarte important sa ai un vis despre viitor pentru ca astfel stii unde vrei sa ajungi si vei face tot posibilul sa iti atingi tinta.

1 comment:

Iulia said...

Imi place cum e imbracata tipa din dreapta pozei (cum te uiti la poza:). Are si o atitudine deosebita!

Related Posts with Thumbnails