Saturday, March 20

KENZO: the beauty of the world


Antonio Marras
photos: style.com

In 1965 Kenzo Tagada, un japonez simpatic, vine la Paris. In cautarea unui loc de munca, reuseste sa vanda cateva schite, lucru care ii permite sa castige niste bani, dar si sa se faca oarecum cunoscut in domeniu. In 1970 deschide un boutique in care isi vinde colectiile proprii, in pasajul Vivienne, si-l numeste "Jungle Jap"....decorul si desenele de pe pereti inspira o jungla. Asa ia nastere o marca ce are un univers ce-mi este foarte drag: natura, florile, animalele din orice colt al lumii, imprimeuri etnice interpretate si reinterpretate si o tusa nipona ce pluteste peste toate astea, fara insa a fi perceputa foarte puternic.

O linie de parfumuri delicate prezentate in flacoane deosebite, ce te imbie sa le cumperi fara sa mai tii cont de continut, si o linie de cosmetice cu miros ce da dependenta si cu nume de poveste asiatica: Kenzoki.

In prezent directia artistica este in mainile italianului "poet" Antonio Marras care, dupa mine, si-a inceput cu dreptul lucrul aici. In ciuda faptului ca este o marca de care ma simt special atrasa, colectiile din magazin mi se par un pic lipsite de modernitate. De cand a venit Marras se observa totusi o ameliorare si probabil ca in timp va rezolva si aceasta problema. Kenzo nu mai asigura creatia propriei marci de ceva ani, marca facand parte din grupul LVMH din 1999. Anul trecut, imediat dupa ce intreaga colectie de arta a lui Yves Saint Laurent a fost vanduta, Kenzo a scos la vanzare casa din Paris, un spatiu superb creat in stil japonez si unde acesta a construit o gradina si un salon de ceai.

Colectia de toamna-iarna 2010-2011 respecta toate codurile marcii: imprimeuri, natura si etnic si inspira liniste si calm, intr-un domeniu in care lucrurile merg, parca, mult prea repede. Este o marca pentru femei ce nu considera ca a-ti etala corpul cat mai gol reprezinta neaparat feminitatea.

No comments:

Related Posts with Thumbnails