Saturday, March 6

THE MOVIE LOVER: NINE



Am vazut aseara filmul si m-am reintors pentru 2 ore la Roma. Insa, am iesit din sala oarecum dezamagita. Un casting cu actori exceptionali nu poate acoperi un scenariu slabut. Momentele muzicale nu au reusit sa creeze magia unui film muzical: melodia simpluta si versurile pe alocuri puerile. Lipsa de profunzime si modul stangaci in care s-a inspirat din cinematografia lui Fellini nu au putut fi compensate nici de jocul adevarat al lui Daniel Day Lewis sau al lui Judie Dench - actrita pentru care am o admiratie particulara - nici de frumusetea lui Kidman sau a lui Marion Cotillard, si nici macar de prezenta Sophiei Loren, pacat ca nu o vedem mai des pe ecrane. Penelope Cruz este nominalizata la Oscar, pentru rolul sau de amanta prostutza din film.
Momentul lui Fergie a fost cel mai bun moment muzical, motiv pentru care fredonezi melodia in minte pana a doua zi dimineata: pasional, bine coregrafiat si interpretat. Ma intreb daca s-a ingrasat pentru film sau aceasta este silueta ei reala.
Culmea, cea mai buna secventa mi-a parut chiar cea de final. In inceputul filmului vreme de cateva secunde i-am zarit pe Dolce & Gabanna, imbracati in preoti catolici....industria cinematografica face sa viseze pe toata lumea.
Un film despre filme si magia din jurul lor, despre agronia procesului creativ, despre Italia si Roma, o privire melancolica asupra a ceea ce a fost candva Cinecitta.
Acest film mi-a adus aminte sa revad romanticul film al lui Scorsese "The age of innocence" cu un Daniel Day Lewis si Michelle Pfeiffer, prinsi intr-o poveste de dragoste imposibila intr-o America puritana si un muzical cu cantece muuult mai bune: "De-Lovely". E normal, filmul prezinta viata unuia dintre cei mai talentati compozitori ai Americii inceputului de secol XX: Cole Porter. Cu siguranta fredonati melodiile lui fara sa stiti ca el le-a compus. "Glamour-ul" perioadei este atat de bine descris prin costume si tinutele superbe ale lui Ashley Jude.


2 comments:

Lady Io said...

Nici eu nu am fost foarte incantata de film, desi actorii joaca foarte bine.
Nu stiam de Dolce & Gabana, sigur eram mai atenta daca as fi citit inainte cronica aceasta :)

FLORENTINA said...

Aparitia lor este foooaaarte scurta, cred ca aproape a fost o intamplare sa-i vad :)

Related Posts with Thumbnails