Saturday, August 21

Officina Profumo-Farmaceutica di Santa Maria Novella



Asezat in cartierul Santa Maria Novella, la doi pasi de biserica cu acelasi nume, magazinul istoric al acestei "marci" este un muzeu si o incantare pentru oricine este dechis sa incerce parfumuri ce nu poarta vreun nume de creator. Pentru ca trecerea prin Florenta a durat numai cateva ore, am ajuns in fata magazinului la ora 9 dimineata....nu deschisese si am asteptat alaturi de 2 japonezi - evident - sa se faca ora de deschidere. Asteptarea a fost insa una placuta si "parfumata" pentru ca deasupra vitrinei statea un difuzor ce imprastia fin unul din parfumurile SMN.

O data intrata am fost uimita in primul rand de fluxul de cumparatori ce veneau la casa si cumpara diverse produse. In decurs de cateva minute - sambata dimineata la 9:00 !!! - un italian a venit cu o sticluta de gel de aloe vera si a cerut inca una la fel, o persoana straina a scos un flacon si a cerut trei la fel, o doamna venise special din Belgia sa cumpere un anumit "pot-pourri" si japonezii invadau spatiul in cautare de creme. Adica, aici chiar se vinde bine si altceva in afara de parfumuri? Ei bine, da. Si desi intrasem cu gandul sa-mi cumpar un parfum lejer de vara, am iesit cu parfumul si cu o crema de picioare "Gel RiposaGambe". Din cauza plimbarilor lungi ma intorceam seara cu dureri. Crema, un amestec de diverse plante si fructe (migdale, ginko-biloba, afine, extract din frunze de vie, menta, lemaie) si vanduta in recipient de portelan a facut minuni in prima seara. Mi-a relaxat atat de tare picioarele ca m-am indoit : am pus totul pe seama iluziei primei utilizari si bucuriei de a fi cumparat ceva de la celebra Santa Maria Novella. La a doua incercare a fost la fel asa ca tot ce pot spune este ca reteta acestui produs pare ideala pentru asa ceva. In ziua de azi rar se mai comercializeaza cremele in astfel de recipiente, desi conserva mai bine. Dior, Chanel & Co au trecut de mult pe recipientele de plastic.

Despre frumusetea spatiului ce sa va spun? Am reusit sa fac poze si puteti vedea atmosfera data de o poveste ce-si are inceputurile in anul 1612, pe vremea calugarilor dominicani ce fabricau "pomade" pentru a scapa de bolile vremii: lepra, ciuma, boli ce au curmat dezvoltarea oraselor importante ale Toscanei: San Gimignano si Sienna. Ulterior Officina a devenit furnizorul Caterinei de Medici, parfumul ce astazi se numeste Aqua di Colonia fiind o "updatare" a parfumului pe care regina il folosea. Vanzatoarea care a avut nelimitata rabdare sa raspunda tuturor intrebarilor mele si sa-mi prezinte toate parfumurile, mi-a spus ca toate formulele parfumurilor au fost aduse la "gout de jour" deoarece preferintele au evoluat in timp si majoritatea nu mai apreciaza mirosul ce acum sute de ani era placut. In ceea ce priveste cosmetica se fac mari eforturi spre a se respecta retetele din trecut.

Aqua di Colonia insoteste foarte bine imaginea mea despre Italia: un parfum crud, un amestec de citrice....aproape necoapte, amestecat cu busuioc si parca patrunjel. Este ceea ce am simtit cand l-am mirosit.

No comments:

Related Posts with Thumbnails