Friday, September 24

Le "September issue"

Exista o catre scrisa de un englez (Stephen Clarke) ce descrie tare bine toate socurile culturale, de comportament, de trai zilnic pe care Parisul le poate da unui strain ce vine sa traiasca in acest oras, ironic intitulata "A year in the merde". Acesta descrie foarte bine unul din evenimentele ce detine un loc special in viata francezului (si care nu are aceeasi importanta si incarcatura de marketing si comerciala si in Romania): inceputul de septembrie. De fapt acest inceput este tratat cu muuuult mai mult interes decat este tratat inceputul efectiv de an; numit « la rentrée » acest inceput de septembrie corespunde si cu intoarcerea la scoala.

Din punct de vedere al marketingului este perioada in care se lanseaza marile proiecte ale anului si o intreaga efervescenta in jurul produselor incepe. Reclamele pentru imbracamintea de copii si rechizite scolare monopolizeaza cam toate canalele : afisele stradale, revistele care scot suplimente cu PAP pt copii, reclame tv. Apoi, dupa ce a inceput scoala si agitatia in jurul acestor produse incepe sa se stinga, pornesc « la atac » toate celelalte marci fiecare pe domeniul sau.

Va spuneam in vara ca tot faceam drumuri pe Rue du Faubourg St-Honoré sa vad daca vitrinele Hermès si-au dezvaluit « spectacolul ». Au fost complet acoperite de prin iulie si de fiecare data, in fata panzei orange ce ascundea munca din spatele sau, ma intrebam cand oare se vor deschide si mai ales ce tematica vor avea. Evident ca septembrie a fost luna in care « cortina » a cazut, lasand sa se vada un decor inspirat de o padure in prag de toamna: culorile anotimpului si frunze uscate, animale impaiate, nuci de padure, conuri de brad si copaci goi, tablouri ce au ca rama randuri de muschi de padure, reprezinta fundalul pe care sunt asezate si prezentate produse de marochinarie, bijuterii si ceasuri, PAP-ul si gentile faimoase. In acest sezon, colectia de vesela este in prim plan in vitrina principala, probabil o masura de marketing bine gandita deoarece este singura divizie care cunoaste anumite dificultati.

Vis-à-vis, la Lanvin, ceea ce-l inspira pe Elbaz la inceput de sezon (am auzit ca este implicat direct in realizarea vitrinelor si ma incapatanez sa cred acest lucru) sunt soldateii de plumb.

Marile magazine – Lafayette, Printemps – sunt luate cu asalt de « armatele » de animatori de vanzari pe care fiecare marca le aduce pentru a sustine lansarile de toamna. In acest weekend intr-una din vitrinele Printemps dedicate cosmeticelor se desfasura un show live, cu un manechin si un make-up artist care avea un microfon instalat la reverul sacoului : acestia erau filmati iar imaginea era transmisa pe un ecran mare. In fata vitrinei, puhoi de lume ce auzea sfaturile de make-up prin enorme boxe instalate in exterior, de o parte si de alta a vitrinei. Lupta pentru banii din protofelul fiecarui consumator este dura si se desfasoara pe toate campurile. Totusi :), nu pot sa nu admir culorile din colectia de machiaj a acestei marci, care imi plac in mod deosebit in aceasta toamna.

Un lucru important care se mai intampla in inceput de septembrie, de data aceasta pentru industrie, este organizarea saloanelor profesionale care atrage in Paris un numar enorm de persoane din intraga lume : saloanele de PAP, de lenjerie, de accesorii, apoi cel de materiale textile, "Premiere Vision" s-au organizat unul dupa altul. Toate aceste au fost urmate de salonul « Maison et Objet » care desi este dedicat designe-ului interior si celor din domeniu, reprezinta o platforma de inspiratie pentru multe alte domenii.

No comments:

Related Posts with Thumbnails