Monday, January 17

Circul Soarelui

Prima oara am auzit de Cirque du Soleil acum 7 ani, la cursul de machiaj de la Kruger-Brent. Oarecum normal avand in vedere make-up-ul elaborat si foarte original al tuturor artistilor din spectacol. Apoi am auzit din ce in ce mai multe despre particularitatea acestui asa zis "circ". Il asteptam la Paris si am cumparat bilete la cateva minute dupa ce am vazut afisele in oras. Acum dupa ce am vazut "Saltimbanco", spectacol ce a fost realizat in 1992 si care se joaca de atunci, pot spune ca fiecare centima platita a meritat pe deplin: este cel mai inedit, original si viu spectacol de "entertainment" live vazut pana acum. L-am urmarit cu frica de faptul ca se va termina si la sfarsit as mai fi vrut inca vreo trei ore.

Este primul spectacol realizat de Cirque du Soleil in jurul unei tematici si unul din fondatorii sai spune ca mesajul acestuia este unul de pace: pentru ca este o imbinare armonioasa de culturi diferite. In prezent se joaca in lume, pe toate continentele, vreo 22 de spectacole Cirque du Soleil: exista unul inspirat din cantecele grupului Beatles sau din universul lui Michael Jackson.

In 'Saltimbanco', pe fondul muzicii live !!! - grupul se afla in fundalul scenei - am asistat la un spectacol realizat dintr-o imbinare de numere de circ, toate duse la extrem, de teatru, de dans si de umor. Daca la circ se jongleaza cu 4 sau 6 mingii, la Cirque du Soleil se va jongla cu 8; daca la circ exista un numar la trapez care iti taie rasuflarea, aici va fi unul care ti-o va taia de doua ori.....Cirque du Soleil inseamna numere pe care in mod normal le stie toata lumea, insa duse la extrem si realizate cu maiestrie, perfectiune, pasiune si totul pare atat de usor incat ai sentimentul ca ajuns acasa poti sa le faci singur in camera. Este o feerie ce te transporta pe aripi de vis intr-o lume imaginara si la sfarsit este foarte greu sa accepti faptul ca luminile se aprind in sala si ca "actorii" au plecat. Motiv pentru care va invit pe site-ul companiei sa va "plimbati" printre toate filmuletele postate. Veti intra intr-un univers care va va acapara si de care va va fi greu sa va despartiti, pentru ca cea mai mare putere a soarelui este forta cu care te prinde in lumea sa imaginara.

De pe site am aflat ca in prezent "compania" are 1800 de angajati de 40 de nationalitati diferite (la sediul din Montreal), si ca in total aceasta numara 4000 in intreaga lume. Conform Wikipedia, cifra de afaceri este de aprox 800 mil. USD. Un adevarat business realizat cu cel mai mare profesionalism.

No comments:

Related Posts with Thumbnails