Wednesday, May 30

Valentina Vidrascu





Am venit la prezentarea Valentinei dintr-un motiv foarte simplu: mi-a marturisit la inceputul acestui an,  pe culoarele de la Première Vision, ca-si cumpara materiale de la Jacob Schlaepfer ....
(Stiu, nu foarte multi care vor citi acest "post" stiu cine este Jacob Schlaepfer......cum sa descriu acest creator de tesaturi care inoveaza neincetat si care este un partener inconturnabil al tuturor marcilor care vor sa faca o prezentare de moda creativa?! Sa zic ca este un fel de "apple" al textilelor, ca in fiecare sezon mai vine cu cate o idee nebuneasca transpusa in tesaturi sau broderii?!)

... lista de furnizori ai Valentinei m-a impresionat suficient de mult incat sa ma faca sa ma urc in avion si sa vad ce face ea din toate aceste mici bijuterii textile. Ei bine aceasta calatorie a meritat din plin pentru ca am descoperit un univers in care vesmantul este realizat impecabil iar cercetarea care sustine creatia, adevarata si foarte serioasa.

Am descoperit o creatoare care-mi vorbeste cu atata patima despre moda incat imi aduce aminte ce anume imi place la acest domeniu. Am descoperit o echipa de fete care-si dedica talentul lucrului bine facut si care nu face compromisuri. Si cel mai important, am descoperit un univers in care se impletesc intr-un mod echilibrat si rafinat elemente etnice romanesti.

Nu sunt un mare fan al folosirii reperelor etnice in moda romaneasca: poate pentru ca ele au fost atat de des folosite si atat de prost incat nu mai credeam ca vreunul dintre designerii romani le mai poate aduce in lumina si intr-un alt mod....nu sunt elemente cu care se jongleaza usor si folosirea lor pe termene lungi de timp, pentru a se crea codurile unei marci necesita cunostinte profunde si, mai ales, o mare capacitate de a le adapat vremurile moderne. Cine are chef sa poarte un costum popular asa cum era el facut in sat acum 100 de ani? Nu cred ca e usor sa fie modernizate in permanenta...pot fi elemente usor "viclene" care sa dea iluzia ca folosirea lor asigura un anumit succes celui sau celei care le foloseste ....sigur pot fi foarte puternice daca stim sa le manuim cum trebuie si exista in acest moment marci care au creat imperii pe folosirea moderna a "codurilor" etnice.

Valentina a reusit totusi sa ma impresioneze. Tinutele de joi seara mi-au oferit atata bucurie estetica incat nu am mai tinut cont de nimic altceva: nici de lungimea prezentarii (45 de tinute prezentate) si nici de localul ales....o astfel de colectie merita ceva mai bun, insa in final ..... nimic nu a mai contat.

O simfonie de voaluri de matasuri, de imprimeuri etnice, de insertii de dantela decupata (asa ceva am vazut prima oara la Sarrieri) si de broderii special create de ateleriul Valentinei. O "nebuneasca" si inspirata  folosire a unor bucati vechi de material (pe singurul palton al colectiei sunt cusute bucati de material recuperate de la un vesmant vechi de 100 de ani), rochia care a deschis prezentarea este facuta plecand de la un stergar crosetat...Garderoba reginei Maria a fost o sursa de inspiratie, sursa ce va continua si in colectia urmatoare. Ii imprimate pe matase, ii din vascoza sau voal de matase cu mansete din dantela crosetata, bundite cu motive de patchwork, rochii de mireasa care au pastrat inspiratiile etnice ale iilor, transformandu-se insa in rochii glamour.....toate acestea au creat o colectie care poarta bine amprenta creatoarei sale.

Sper ca aceasta munca sa continue cu tot atata pasiune, cu inteligenta si cu capacitatea de a dezvolta o marca ce-si merita bine locul in peisajul modei.

No comments:

Related Posts with Thumbnails