Saturday, June 2

Marci romanesti

geanta DaDa

Am petrecut cateva zile in Bucuresti si desi vin acasa de cateva ori pe an, regasirea tarii, a Bucurestiului, este de fiecare data diferita si parca la fel. Am aceleasi experiente neplacute cu taximetristii, primul impact cu orasul imi aduce intotdeauna aminte de ce am plecat, gasesc oamenii agitati, nervosi, rai, incrancenati si urat imbracati. Apoi ma « domesticesc» precum vulpea din « Micul print » si imi aduc aminte ce imi place la oras….. dau ochii cu Gradina Icoanei, cu Calea Victoriei care desi decade si o gasesc mai prapadita decat data trecuta, inca imi place, ma vad cu prietenii si toate acestea imi deschid simturile astfel incat incep sa vad si lucrurile furmoase.
Ma intorc la Paris cu multa admiratie pentru doua marci : una pe care o stiu de mult, care a fost un fel de pionier in peisajul autohton de moda, marca ce continua sa existe si care spre marea mea bucurie inca ma atrage prin produs, evident. DADA…… despre care am mai scris si care atunci cand si-a deschis boutique-ul din Piata Amzei ma duceam sa-l vizitez cum fac acum cu cel al lui Vuitton de pe Champs Elysées. Ma intorc la Paris cu o geanta cumparata in acelasi boutique, spatiu care merita un design mai ok. Stiu ca intoarsa la birou toata lumea ma va intreba de unde am geanta si am sa fiu bucuroasa sa le zic ca este vorba de o marca romaneasca.
Site-ul este la fel de cool si original…..va invit sa aruncati o privire in dadazin J
As vrea sa-i vad mai activi, mai agresivi chiar, in acest moment in care accesoriile sunt pe mare val si conform unor studii recente se pare ca vor mai fi ani buni de acum incolo. Nu stiu cum este in prezent organizat departamentul lor de creatie, insa ma intreb daca stiu ca un designer precum Laura Popoviciu, care a facut un stagiu important in departamentul de inovatiei de la LV si care este atat de bine pregatita pe accesorii nu ar putea fi o colaborare interesanta pt ei. ATENTIE nu este un post pentru a-i gasi Laurei un job, ea in acest moment lucreaza cu o splendida marca de lux in Paris si sincer nu stiu daca este deschisa la colaborari cu alte marci, insa era o idee….asa cum mai sunt si alti romani care studiaza afara si care pot aduce un suflu actual in creatiile acestor marci romanesti care pacatuiesc prin faptul ca sunt prea inchise in jurul lor si a zonei din care provin.
A doua « indragosteala » este, ati ghicit,  Valentina Vidrascu. Singura colectie vazuta de mine a fost cea prezentata la Pasarela acum 3 ani si de atunci am vazut numai pe net cateva creatii de-ale ei. Intamplarea fericita a fost intalnirea noastra la PV si discutiile interminabile avute despre materiale si moda ....am venit sa o vad numai pe feeling, ma puteam insela si as fi putut foarte bine asista la o prezentare esec….insa ceva imi spunea ca o persoana care viziteaza 6 targuri de textile pe an, care se intoarce acasa din fiecare calatorie cu kilograme intregi de albume si carti de moda, care pune atata pasiune in ceea ce face nu poate da nastere unor rateuri.
Presa de moda a lipsit din pacate, in masa. Revista The ONE si site-ul fashionandbeauty.ro au fost parteneri ai evenimentului si deci prezente ;  cei de la Beau Monde au oferit o supriza placuta ….in rest…..nimeni. Experienta oamenilor din presa castigata pe parcursul atator vizionari « live » ale saptamanilor modei din Paris, Milano, NY si Londra nu poate fi folosita constructiv in acest sens. Toata aceasta experienta se duce in realizarea editorialelor si a admiratiei desavarsite pentru marcile straine. Marci care merita admiratie, asta sa fie clar….. insa cum credeti ca apar noi talente in orice oras al modei, din orice tara daca aceste reviste nu-l sustin…… Exista pretentii de stilism pentru mare parte din fashion-editori dar n-ar insemna asta sa se arda niste etape ? Ce este mai dificil : sa asisti la o prezentare impecabila unde vesmantul si atmosfera sunt create de echipe enorme care invart un buget de milioane de euro sau sa strabati jumatate din Bucuresti si sa stii sa alegi « bobul bun de cel rau » intr-un amalgam care nu trebuie dat la o parte in intregul sau ?
Succesul actual al marcii Carven se datoreaza evident talentului creatorului sau,  mixului perfect intre produs si pret dar si faptului ca este sustinut in masa de toate revistele frantuzesti.

Aceasta lipsa de interes imi reveleaza o alta : lipsa de viziune pe termen lung. Daca aceste marci romanesti ar fi sustinute, atunci acestea ar evolua si financiar si deci, ar castiga putearea sa plateasca si reclame in paginile revistelor si uite asa ajutorul ar fi reciproc.
Sigur toate acestea cer timp, rabdare, capacitate de analiza, pasiune, deschidere, cunostinte ....

1 comment:

locke said...

Cu toate ca locuiesc in Bucuresti, atunci cand revin in tara dupa o excursie petrecuta pe meleaguri straine, primul contact cu Romania si cu Bucurestiul este cam neplacut.
Apoi, asa cum spui si tu, ma domesticesc si incep sa vad lucrurile frumoase, uneori imi imaginez frumosul chiar acolo unde nu mai este frumos de multa vreme. Imi place sa ma plimb prin oras si sa-mi imaginez cum as renova casa X, blocul Y, cum as face un parculet intr-un loc plin de mizerie...

Related Posts with Thumbnails