Sunday, October 14

Parisul duminica

Sunt acasa, mananc o ciocolata Lindt cu alune si bezea caramelizata-dintre cele mai bune cate exista vreodata :). Ma relaxez, inaintea saptamanii care va urma si care nu va fi usoara - am inceput workshop-ul cu cei de la creatie. ....si imi zic ca e momentul sa va povestesc ce am facut astazi: am iesit in Paris la vizitat muzee. Dupa cum stiti nu stau in oras ci intr-una din periferii.

Bun.... am luat metroul, merg vreme de 15 minute probabil, schimb la Champs-Elyses, mai merg cateva minute si ies la Tuileries. Vreme calda, frumoasa - probabil acel ete indien de care vorbeste Joe Dassin - parcul plin plin de lume, familii cu copii si carucioare, studenti intinsi pe iarba, prieteni care fac picnic, turisti sau pur si simplu parizieni care pb ca s-au plictisit de studiourile sau apartamentele lor mici si au iesit sa-si citeasca cartea pe iarba din parc. Nu am vazut in nici un oras vizitat de mine, atata usurinta de a te aseza in orice colt, bucata de iarba sau scara, asa cum vad in Paris.

Ma indrept catre Musee des Arts Decoratifs, gazduit de Luvre. Trebuie sa platesc, din pacate, bilet intreg pt ca este "muzeu privat", imi explica tanti de la casa si legitimatia mea de student nu ma ajuta. Imi zice ca as putea beneficia de o reducere dc am mai putin de 25 ani, insa mi-e rusine sa mint - dc imi cere buletinul? - si platesc bilet intreg, 12 eur.

A meritat! Muzeul se intinde pe nu mai putin de 9 etaje, in pret este inclus si ghidul sonor, de care profit si bine am facut pt ca sunt comentarii care ma ajuta sa inteleg mai bine ce vad.

Primele etaje 3-5, cu arta decorativa din sec 13-18, apoi restul cu anii 1990 pana in zilele noastre. La parter vizitez o alta expozitie temporara de arta decorativa a Islamului - covoare de la 1500, ceramica, porti sculpate in lemn, coperti de Corane in piele - toate din Imperiul Otoman, Siria, Iran, Irak. Un covor cumparat din Istanbul prezinta de fapt motive din Transilvania si chestia asta e scrisa si pe eticheta informativa. Tot la parter , vizitez pe super viteza, pt ca deja ma dureau picioarele si mi-era foame rau, expo de publicitate - aici o mare teapa deoarece nu era vorba decat de afise publicitare de la inceputurile publicitatii - si mi s-a parut plictisitor. Pe ecrane se rulau niste spoturi, si pb ca era simpatic sa le fi vizionat dar chiar nu mai aveam chef.

Ies si ma indrept catre casa, stau la coada ca sa intru la gura de metrou!!! Aglomerat rau orasul....ah mai este si Campionatul de Rugby si este plin de suporteri englezi extaziati. Ma bucur pt ei deoarece, fie vorba intre noi, nu am tinut cu Franta.

Asta a fost duminica mea. La sfaturile profilor care ne spun ca fara cultura de arta contemporana, decorativa, de design...arta in general, nu putem face nimic in moda, mi-am propus sa tot vizitez muzee si galerii, locuri de care Parisul chiar nu duce lipsa.

De ce nu vizitam muzee la Bucuresti?Am stat 8 ani intr-o garsoniera care se situa la nu mai putin de 3 minute de Muzeul de Istorie si nu l-am vizitat niciodata. De fiecare data cand teceam pe langa Muzeul George Enescu admiram cladirea superba care-l gazduieste insa nu mi-am facut timp sa-l vizitez.

Cred ca din cauza faptului ca in programul meu nu exista obisnuinta de a considera si vizita unui muzeu, ca o alta modalitate de a petrece timpul liber sau de a largi orizontul cultural.

Sa aveti saptaman frumosa si mai revin.

No comments:

Related Posts with Thumbnails