Sunday, November 18

Vitrine de Craciun













Probabil stiti ca saptamana ce tocmai s-a terminat iar ne-a "chinuit" o greva. De data asta nu am mai apelat la bicicleta ci am mers pe jos, de la Gara St Lazare - statie la care ma lasa trenul ce aduce din suburbii parizienii - pana la Institut. Cu ocazia asta am descoperit stradute mici, cochete, pline de bistrouri, am parcurs pe indelete celebra Rue Faubourg St Honore si mi-am lipit nasul, precum copii, de vitrinele animate ale magazinului Printemps.


Pe Rue St Honore, am admirat magazinul Hermes de la celebra adresa a marcii care da si numele unui parfum al casei: 24 Faubourg. Lux adevarat, care se citeste din vitrine - mi-e inca rusine sa calc in boutique :). Apoi am citit preturile din vitrina Chanel: 500 eur o pereche de manusi din piele mov - superbe, ce sa zic - iar o camelie-brosa din matase afisa un pret de 350 eur. La Tod's pantofi intre 250-350 eur iar la Lanvin m-am multmit numai sa admir ingeniozitatea cu care isi prezentau colectia - ce rost mai avea sa ma uit la preturi?


Apogeul de inventivitate, insa, in decorarea vitrinelor de Craciun il atinge magazinul Printemps. Am facut cateva poze, cu telefonul din pacate, inca nu am un aparat photo, insa ma gandesc serios sa caut unul.


Papusi trase de sfori, teme haioase, manechine de plastic coafate de celebre saloane de coafura din Paris si accesorii ingenioase. Lume buluc, straini care pozau spectacolul din vitrine si copii innebuniti dupa papusile miscatoare din geamuri. Risipa de beculete si muzica care se auzea, de nu stiu unde. Ceva mai departe vecinul concurent, Galeriile Lafayette, nu se lasa mai prejos dar parca nici nu se ridica la inaltimea celor de la Printemps. In fiecare an, cele 2 magazine se lupta in "vitrine", in perioada Craciunului, dar hotarat lucru anul asta Printemps este castigator.


Oricum, pana la Craciun am cateva proiecte de terminat, cateva examene de dat asa ca imi propun sa revin cu picioarele pe pamant si sa ma pregatesc pentru o noua dimineata inghesuita in trenul Trensilien - s-a anuntat ca greva va continua si luni.

C'est la France!

PS: Stiti care este cea mai vizitata galerie din Paris?
Galeriile Lafayette. Statistic, este cel mai vizitat loc din oras.




No comments:

Related Posts with Thumbnails