Sunday, August 31

SEPHORA - templul frumusetii

O parte dintre voi cunoaste deja magazinul Sephora de pe Champs-Elysees, iar o parte nu. De lantul Sephora cred totusi ca toti ati auzit iar in Romania conceptul si-a facut deja un locusor in lumea distribuitorilor de cosmetice.

In Franta lucrurile sunt la un alt nivel: Sephora reprezinta al doilea mare canal de distributie selectiva dupa Marionnaud. Un magazin, din cele multe intinse pe tot teritoriul Frantei, reprezinta un loc aparte: cel de pe Champs-Elysees. Se spune ca este cel mai mare magazin Sephora din lume si cand am numit acest post "Sephora - templul frumusetii" m-am referit exact la acest magazin de pe celebrul bulevard.

Este un templu nu numai la modul figurat ci si la cel propriu. In timpul cursului de "Marketing des cosmetiques" a fost invitata la un moment dat directoarea de imagine a lantului. Ea ne-a explicat ca spatiul de pe Champs este construit/amenajat exact ca interiorul unei biserici si ca in interiorul acestui spatiu se incearca crearea unui limbaj relational dar si spiritual pentru a-si crea "adepti" . Astfel au creat strategia "Exclusivite chez Sephora" prin care ofera in exclusivitate, cel putin in Europa, anumite marci de cosmetice sau parfumuri.

In afara strategiei create in jurul exclusivitatii, ceea ce mai ofera Sephora de pe Champs este experienta unui spatiu de culoare, olfactiv, muzical si al transformarilor fizice: intins parul, creat bucle, pensat si vopsit sprancene, facut manichiura, sedinte de machiaj. Totul se invarte in jurul frumusetii, al frumusetii obtinute prin utilizarea cosmeticelor, a tratamentelor de fata si corp, a produselor de machiat, a diverselor programe de ingrijire. In ultimul timp, pe rafturi isi fac loc, incet insa foarte sigur, pastilele de frumusete: Omega3, vitamina C, concentrat de ceai verde - cunoscut ca un puternic antioxidant si adversar al imbatranirii pielii. Alaturi de ritualurile zilnice de frumusete: demachiere, hidratare, protectie, lupta contra ridurilor, aceste produse incearca si ele sa mai intarzie imbatranirea pielii si a organismului....... visul oricarei femei si mai nou, si a fiecarui barbat daca judecam dupa numarul din ce in ce mai mare de cosmetice pentru barbati.

Eu cand intru aici sunt aproape agasata de armata de animatori care te imbie sa le cumperi produsele si care iti explica, extrem de profesionist si exact, beneficiile si ingredientele fiecarei cremute sau serum de fata, familia de ingrediente a parfumurilor sau modul in care sa te machiezi pentru a scoate in evidenta frumusetea trasaturilor fetei. In acelasi timp sunt fermecata de multitudinea de texturi, mirosuri, mesaje pe care fiecare marca mi le transmite si vise pe care aceeasi marca incearca sa le construiasca in jurul produsului. Imi place standul MAC pentru impresionanta paleta coloristica pe care o au produsele si pentru machiajul extravagant al vanzatorilor, imi place inventivitatea de care fiecare marca da dovada pentru a iesi in evidenta, imi place mirosul amestecat al sutelor de parfumuri de pe rafturi. Imi plac lansarile in exclusivitate cand au loc mici show-uri improvizate sau nu, si faptul ca la casa, chiar daca numai de curtoazie, esti intrebat daca totul a fost ok, in magazin.

Si mai imi place ca am garantia faptului ca produsele sunt originale. Acum cateva saptamani am intalnit in acelasi Sephora un grup de romani care ma intrebau cu teama...." dar produsele sunt originale?". Va dati seama, dupa ce ani intregi am fost pacaliti in tara cu falsuri "made in china", acum, chiar si cund suntem in Franta "tara cosmeticelor si a parfumurilor" ne simtim invadati de frica vreunei cumparaturi ratate de un fals realizat perfect pe alte continente.

No comments:

Related Posts with Thumbnails