Saturday, December 5

Bucharest Calling

am vazut-o prima oara pe Diana in 2008, la o prezentare Kris Van Asche

Primesc vestea de mai jos:


"Diane Pernet, jurnalist cult (www.ashadedviewonfashion.com) si fashion icon, se afla la Bucuresti pentru o vizita de cercetare inceputa pe data de 1 decembrie si care va continua pana pe 8 decembrie. Misiunea lui Diane este de a “vana” in toata lumea creativitatea si idei fabuloase si a le promova, astfel ca Bucharest Calling este o sansa extraordinara pentru designeri de moda, artisti vizuali si alte categorii de creativi din Romania.
Bucharest Calling este initiativa organizatiei romanesti add – BUSINESS CHANCE ON ART, sprijinita cu generozitate de
Institutul Cultural Roman prin programul dedicat jurnalistilor straini care promoveaza fenomenul cultural roman, Class Living si Residence Hotels.
Diane face un pas din primele randuri ale prezentarilor de moda direct in atelierele creatorilor romani. Programul ei la Bucuresti va fi o explorare intensiva a unei selectii reprezentative pentru creativitatea contemporana romaneasca: intalniri cu designeri si labeluri de moda precum Rozalb de Mura, Carmen Secareanu, This is Lu, Ana Alexe, artisti vizuali si curatori precum Ioana Nemes, Olivia Mihaltianu, Anca Mihulet, Alina Serban, muzicieni precum SillyConductor, Grimus, Loredana initiative precum Centrul pentru Introspectie Vizuala, The ARK, Idelier - Silvia Serban, Topos by Lucian Broscatean, arhitectii studiobasar si Maria Farcas de la boutique-ul creativ de design interior Liste Noire, muzee, intalniri cu actori, regizori, designeri de produs si o serie de cine cu leaderi de opinie in moda oferite de MJU.
“Bucharest Calling este o vizita de documentare despre designeri de fashion romani, dar ma intereseaza si artele vizuale, filmul, designul de produs si scena muzicala”, spune Diane Pernet. “Ca jurnalist si critic de moda, cunosc scena internationala din mai multe unghiuri si ma intereseaza moda romaneasca atat ca fenomen cultural, cat si ca business creativ, cu atat mai mult cu cat Bucurestiul este privit ca un nou Berlin, datorita efervescentei sale creative”. – Diane Pernet."


si ma bucur mult, caci iata lucrurile se misca si oamenii incep sa actioneze intr-un fel care sa aibe rasunet in strainatate. Pentru ca cel putin in moda, trebuie sa castigi Parisul, ca sa spui ca ai reusit. Si ca sa-l castigi, trebuie folosita la maxim si masina de PR.


Sunt total de acord cu ce zice Erika Olea: “Vizita lui Diane este o premiera si va fi mai mult decat benefica pentru sistemul de moda local si pentru alti creativi, pentru ca site-ul ei este urmarit de numerosi specialisti si lideri de opinie care astfel pot descoperi initiative romanesti bright”, spune Erika Olea, reprezentant add – BUSINESS CHANCE ON ART. “In strainatate, scena de moda romaneasca este privita cu o oarecare curiozitate detasata, nu pentru ca nu exista creatori talentati, ci pentru ca la noi moda nu este o prioritate culturala sau economica si in lipsa oricarui sprijin si al unui sistem de moda profesionist si functional, extrem de putine labeluri reusesc sa faca impresie in locuri relevante. In acelasi timp, pentru label-urile care au inceput sa circule international este frustrant sa se scuze constant ca vin dintr-o scena invizibila in afara Romaniei. Prin programul Bucharest Calling dorim sa aducem la Bucuresti pentru vizite de cercetare jurnalisti de la publicatii influente in Paris, Londra, New York sau Berlin si sa construim imaginea unei scene creative competitive.” - Erika Olea


Am aruncat o privire blogul Dianei si nu va ascund ca sunt oarecum uimita de programul avut: Casa Poporului, concert Loredana???, resto Dracula, alt concert Loredana, vizita studio ProTV. Nu au ocolit din program obiectivele turistice 'clasice' si ma intreb daca i-or fi dat sa manance sarmale, ciorba de burta si mititei. Parca o si vad cu voalul ei negru muscand dintr-un mititel dat prin mustar si infipt intr-o scobitoare :)

Chiar ma asteptam sa vad altceva pe blog, insa probabil ca Romania face asa o impresie ca toate astea par exotice in ochii ei si moda trece undeva pe locul doi. Oricum, initiativa imi pare tare bune si sper ca cei talentati sa fie ajutati de aceasta experienta.

1 comment:

drags said...

Draga Florentina,

uite ca iti scriu de 2 ori in aceeasi zi pt ca am dat din intamplare peste postul tau despre vizita lui Diane Pernet la bucuresti.

acum, post vizita, sunt foarte sigur ca a fost benefica pentru scena locala si ca pe termen lung vor fi cateva rezultate concrete importante (deja am primit feedback-uri si propuneri pentru materiale despre unii din creativii pe care i-am inclus pe lista de vizite).

cred ca la momentul in care ai scris postul era prematur sa iti pui intrebari legate de program pentru ca pe de o parte vizitele erau inca la inceput, dar si pentru ca in in timpul calatoriei Diane a acumulat foarte mult footage video si imagini de selectat si editat pentru posturi si era imposibil sa le posteze pe loc. Bucharest calling a fost o vizita de research, in-depth, si mai urmeaza o serie de posturi despre creativii pe care i-a intalnit la Bucuresti.

programul a fost extrem de incarcat si eclectic, ca un rollercoaster ride si nu a avut ca topic de interes doar moda, ci si alte discipline creative. Normal ca Diane a dorit sa aibe si cateva ore libere pentru vizitat locuri mai turistice precum Palatul Parlamentului sau castelul Bran - vrem sau nu, ele sunt reprezentative pentru Romania -, dar a fost mult mai incantata de exemplu de Muzeul Taranului Roman sau de expozitiile. Iar concertul spontan al Loredanei in studioul de repetii a fost cu siguranta un highlight, pentru ca Loredana este un performer live extraordinar.

Legat de moda principalele meetinguri au avut loc cu designerii pe care Diane i-a selectat din setul mare de portofolii trimise de noi, interesul ei fiind de a discuta cu acei designeri care au potential international: Lu (Ana Maria Lungu), Ana Alexe, Carmen Secareanu, Topos by Lucian Broscatean, Silvia Serban, Babaluna unde am vazut colectiile Irinei Marinescu si Smarandei Almasan si bineinteles Rozalb de Mura (de fapt unul din principalele motive pt care Diane a devenit interesata si curioasa sa afle mai multe despre scena de moda de la noi). Au mai fost meetinguri si cu Ovidiu Buta, Doina Levintza, Bianca Popp; din pacate, din lipsa de timp, nu am mai reusit sa ajungem sa ii aratam colectia Andreei Badala care era pe lista selectata. Apoi alti designeri interesati mai avea o oportunitate de a se prezenta dupa sesiunea Q&A

Participand la toate aceste meetinguri, mi-am dat seama ca designerii romani trebuie sa faca eforturi mai mari sa se ajute singuri, sa fie mai profesionisti in modul in care abordeaza toate asteptele legate de acest business creativ, sa fie mai putin autosuficienti si apoi sa astepte sa fie descoperiti. Momentan prea putini sunt pregatiti sa faca pasul afara daca te gandesti la productie, pattern making, deadline-uri, modul in care se prezinta, in care comunica sau mai bine spus nu comunica etc.

Discutia este mult mai lunga si sunt pe fuga acum.
Regards,
Dragos Olea

Related Posts with Thumbnails