Tuesday, March 9

Ce ne trebuie ca sa reusim la Paris?


"fashion people"
Didier Grumbach

Ion Tiriac

V-am vorbit despre Roma, despre gatit si despre filme. Este totusi Saptamana Modei la Paris si doresc sa va vorbesc in zilele ce urmeaza despre cateva prezentari si colectii pe care le-am gasit foarte creative. Inainte de toate astea insa, despre Ingrid Vlasov, care prezinta pentru a doua oara in cadrul Saptamanii Modei. Anul trecut Carmen Secareanu s-a aflat, prin premiul pe care l-a castigat la Pasarela, in cadrul sectiunii off a Saptamanii, cu expozitia de la IFM. Eveniment care, din pacate, nu a avut suportul mediatic pe care Carmen l-ar fi meritat.

Anul trecut, dupa ce i-am luat un interviu lui Didier Grumbach in biroul sau de la Camera Sindicala si dupa ce mi-a vorbit despre cat de creativ trebuie sa fie cel care doreste o prezentare in cadrul Saptamanii Modei, imi zice: “Stii am fost vizitat de o creatoare romanca”. Fac ochi mari si ma bucur enorm in sinea mea. “Cine este?” intreb. Nu-si aduce aminte exact si eu incep sa insir numele tuturor creatoarelor de moda din tara poate, poate recunoaste numele celei ce l-a vizitat. “Maria Lucia Hohan? Nu…. Lena Criveanu? Nu….Venera Arapu? Nu .... Carmen Secareanu? Nu…..Irina Schrotter?…Nu…ah zic..Doina Levintza? ….Nu. Vazand ca nu reusim sa gasim impreuna numele, suna secretara si o intreaba. Aceasta vine cu raspunsul mult asteptat: Ingrid Vlasov. Sincer, a fost o surpriza, nu mai auzisem de ceva timp de aceasta creatoare.

Anul trecut nu am vazut prezentarea. Anul acesta am reusit sa fac rost de o invitatie si iata-ma astazi in sala de la Caroussel du Louvre, in fusta de matase si pantofi cu toc de 10cm, pe un frig naprasnic si care m-a facut sa jur ca nu-mi voi mai sacrifice confortul termic pentru nici o silueta feminine, in timpul iernii. Sala plina, biroul de presa care se ocupa de colectia lui Ingrid fiind unul dintre birourile care sunt foarte atente la noile talente ce vin pe piata frantuzeasca si care doresc sa defileze la Paris.

Scenografia podiumului cu un ecran de panza pe fundal, pe care si-au facut aparitia la inceput de show coloane grecesti ce mi-au dat sentimental ca vom intra intr-un templu. Frumos inceput. Am numarat in jur de 20 de siluete….dar e posibil sa fi gresit, incercam sa fac si poze, nu eram pozitionata foarte bine si, in acelasi timp, doream sa vad fiecare silueta si articol. O colectie cu linie cromatica redusa la alb, negru si pe alocuri bej, rochii lungi ce ofera supriza unui spate gol sau a unor bretele originale, materiale fluide si aceleasi imprimeuri si broderii cu influente populare romanesti, pe care le-am vazut si in colectia de anul trecut. Colectie feminina, cu putine accesorii, in afara de pantofii care mi-au placut mult si de colantii cu influente “a la Chanel”, ce prelau grafica alb-negru si desenele broderiilor realizate pe vesminte.

Nu am primit caietul program, nu stiu daca a existat vreunul si nu va pot spune mai mult. Mi-ar fi placut sa ating hainele dupa prezentare insa nu m-am dus in culise. Colectia a fost oarecum “corecta”, fara a aduce o revolutie, cat de mica, in structura pieselor sau a siluetei. Am intalnit si aici ceea ce am vazut la Pasarela: aceeasi tendinta de a lucra partea de sus a corpului, lasand in aproape neatinsa partea de jos care e lasata la voia unor idei simple gen colanti sau pantaloni simpli mulati pe picior, ca si cum pantalonii sau fustele sunt mai greu de abordat din punct de vedere creativ.

Cred ca punctual forte al lui Ingrid Vlasov este ambitia si dorinta de a prezenta la Paris. O dovada in acest sens este si faptul ca este pregatita sa faca efortul financiar pe care-l presupune acest eveniment: crearea unei colectii de podium, inchirierea unei sali, asigurarea regiei si scenografiei, manechine, make-up, birou de presa, sampanie, invitatii, flori, etc.

Mi-as fi dorit insa sa vad o colectie un pic mai creativa, lucru care, in viziunea mea face parte din reteta de succes a unei prezentari la Paris.

Vestea buna este ca incet, incet Romania isi poate crea un mic drum in aceasta panza de paianjen formata de numarul enorm de marci care apar aici. Dincolo de asta, e nevoie de mult talent si un concept foarte bine lucrat.

No comments:

Related Posts with Thumbnails