Sunday, March 14

The future of the Alexander McQueen house


photos: Style.com
Ultima prezentare Alexander McQueen este o poezie dureroasa ce ne face sa regretam inca o data disparitia sa.
Cand am aflat ca s-a sinucis mi-am zis ca cei care lucreaza pentru aceasta marca probabil ca se tem pentru jobul lor. In acel moment imi spuneam ca nimeni si nimic nu-l poate inlocui. Desi toata lumea face speculatii privind viitorul acestei case, cred ca in acest moment este foarte greu sa se dea un verdict corect. Fara geniul nebun al lui McQueen la conducerea partii artistice pana si celor de la Gucci Group le este greu sa creada in altcineva, pentru moment. Totusi, faptul ca este o marca profitabila, in conditiile in care multe marci celebre nu se bucura de acest lucru si nu o faceau nici inainte de criza, este un lucru pozitiv pentru business. Gucci Group a luat decizia sa continue acest business, lucru de care nu ma indoiam, insa este foarte interesant de aflat ce strategie vor adopta.
Faptul ca este o marca tanara, cu un teritoriu nu foarte usor recognoscibil face ca "jobul" celui ce il va inlocui - daca va exista o astfel de persoana - sa se concentreze pe aceste aspecte. Toata puterea pe care o are o marca, de exemplu Chanel, asupra consumatorului deriva din faptul ca si-a ridicat la un nivel foarte inalt toate simbolurile si a "ajutat" ca acestea sa fie "stampilate" profund in memoria si imaginarul colectiv. Toate evenimentele super elaborate, luxoase, filmele, muzeele, defileele somptuoase, reclamele duc la realizarea acestui lucru. Perpetuarea continua prin publicitate a acelorasi simboluri: perle, contrastul alb-negru, marca cu "C"-ul intercalat, camelia, bijuteriile fantezie-false si legatura dintre acestea si istoria "de vis" a marcii (a lui Chanel), ne fac sa ne dorim sa facem parte din acest univers de lux si elegant, printr-un parfum, ruj sau prin imbracaminte. Intre toate acestea si marca Chanel este pus un semn egal aproape etern.
Pe langa toata munca creativa care trebuie continuata la McQueen, este nevoie de astfel de simboluri care sa perpetueze marca in memoria colectiva si care sa ne faca sa visam la ea. Acest lucru se poate realiza prin comunicare insa, si aici este problema cu aceasta marca, inainte de a comunica trebuie sa ai simbolurile pe care sa le tot aduci la cunostinta potentialilor consumatori. Si tocmai aceste simboluri lipsesc la McQueen. Acum dupa ce a disparut imi dau seama ca este o marca care atragea prin atasamentul fata de creator, in primul rand, si apoi prin simbolurile sale. Singurul simbol care face parte din teritoriul marcii pentru moment este capul de mort, insa e nevoie de mult mai mult.

No comments:

Related Posts with Thumbnails