Sunday, April 25

Cum ajutam industria?


Italia se lupta de ceva timp sa creeze un cadru juridic care sa puna in valoare savoir-faire-ul sau in materie de moda si industrie textila. La inceputul lunii Parlamentul Italian a adoptat o lege pentru a proteja eticheta "made in Italy" si care priveste toate cele patru etape ale industriei: filatura, tesatoria, vopsirea si finisajul, confectionarea. Aceasta lege impune ca pe eticheta sa fie marcate tarile in care aceste etape au fost realizate in cadrul confectionarii unui articol de imbracaminte, de exemplu: "Facut in Italia, tesut in China, filat in India". Industria textila din Italia numara un efectiv de aprox 500 000 de oameni, micile intreprinderi familiale se "fac" si se "desfac" in aceasta tara cu o viteza uimitoare si tocmai aceasta adaptabilitate a industriei creeaza o efervescenta de neegalat.


In Franta statul incearca sa "motiveze" marcile de moda sa apeleze mai des la confectionarea colectiilor in tara si sa asigure un volum constant de munca celor cateva fabrici care au rezistat datorita une calitati ridicate a serviciului. Un protocol a fost semnat de curand insa acesta este oarecum formal deoarece nu constrange cu nimic marcile sa schimbe optica si sa aleaga Franta in locul tarilor mediteraneene sau din est....ca sa nu mai vorbim ca sunt marci (precum Barbara Bui) care produc si in China.
Tari precum Maroc, Tunisia, Turcia iau masuri de sustinere a invatamantului, a mediului de moda si a industriei in ansamblul sau prin parteneriate cu scoli de renume, prin organizarea de organisme care sa reprezinte bine si pertinent industria in fata organismelor publice si printr-o prezenta la international care joaca rol de PR.


Toate tarile care au avut o istorie textila, o capacitate de productie semnificativa si servicii de calitate incearca sa se protejeze in fata valului asiatic si sa-si mentina rolul de "croitor" pentru marcile europene dar si sa dezvolte si sa sustina creativitatea tinerei generatii astfel incat sa devina creator al propriilor marci. La urma urmei cine s-ar fi gandit acum 15 ani ca Spania prin marci precum Zara sau Mango, va castiga lumea?

No comments:

Related Posts with Thumbnails