Friday, May 16

Noi, romanii

Aproape ca am terminat cu lucrarea mea de diploma: am trimis-o profei, o va citi si mi-o returneaza cu ultime comentarii. Eventual voi mai face niste modificari si asta e tot, AM SCAPAT!!.

In timpul tuturor acestor cercetari despre piata de moda din Romania si despre climatul din tara, am dat de o gramada de articole, mai mult sau mai putin interesante si va copiez jos unul care m-a facut sa rad, pentru ca imi pare atat de real. Nu mai stiu din ce ziar este, insa merita citit, este vorba despre profilul consumatorului roman.

"Realizatori studiului şi-au asumat "riscul" de a prezenta un profil al românului tipic, cerând puţină indulgenţă faţă de această generalizare care în anumite cazuri ar putea fi forţată. Aşadar, românul tipic:
- este vesel, optimist şi petrecăreţ;
- se concentrează foarte mult pe familia lui şi pe stabilitatea acesteia;
- are înclinaţia de a fi cârcotaş;
- găseşte explicaţii pentru orice neajuns, de regulă "la alţii";
- se consideră victimă a ceea ce se întâmplă în jurul său;
- crede sincer în valoarea lui personală, dar reclamă că nu e apreciat pe măsura calităţilor sale;
- îşi "strigă" puterea afişând produse (în special maşini, îmbrăcăminte etc.) care poartă mărci notorii;
- ţinteşte uneori prea sus faţă de capacităţile sale reale, iar insuccesul îi provoacă tensiuni şi stări de angoasă;
- e mereu presat de nevoia de a creşte rapid - astea doua sunt preferatele mele !!!!

- ar prefera să obţină succesul acum, imediat şi total.

În calitatea lui de consumator, "românul tipic" este instabil şi dificil de convins, pentru că:
- multe lucruri, în ceea ce-l priveşte, nu sunt (chiar) aşa cum arată la prima vedere;
- ceea ce se întrevede din manifestările sale exterioare, conştiente, reprezintă doar 20% din realitatea lui interioară;
- oaia blândă se poate transforma oricând într-un lup fioros;
- albul poate deveni negru în cel mai scurt timp;
- acceptă schimbarea, dar cu condiţia să se revizuiască pe cât posibil mai puţin.

În schimb, potrivit specialiştilor citaţi, românul îşi găseşte relativ uşor resurse pentru a gândi pozitiv, chiar şi când viaţa lui se desfăşoară în condiţii nu tocmai prielnice. "De aceea, trebuie găsită o modalitate de a transmite mesaje clare acestui consumator", conchid realizatorii studiului. "

Inutil sa va spun de cate ori pe zi - aproape - fac comparatia intre noi romanii si francezi, de cate ori pe zi ma intreb ce ne lipseste pentru a evolua, pentru a ne civiliza, ce anume in istoria, locatia sau mentalitatea noastra ne face sa parem tot timpul undeva in urma. Si cand zic "noi romanii" ma refer in primul rand la mine, pentru ca oricat de deschisa sunt la cultura franceza - deschidere care vine din admiratie si iubire fata de aceasta tara - car cu mine si prezint in fata celorlalti, o mentalitate si un comportament pur romanesc, care nu poate fi negat. Nu incerc sa-l neg si nici nu incerc sa-l "distrug", insa incerc sa gasesc echilibrul intre romanca care sunt si europeanca care as vrea sa fiu: nepanicata, calma si departe de agitatia care exista in tara pentru imbogatire rapida, cu grija fata de societate - de la spirit civic pana la grija de a nu arunca pe jos o hartie sau guma de mestecat - si corecta. Sunt cateva valori care stranse laolalta in individ cred ca dau in final, ca rezultat, viata civilizata. Cu conditia ca si statul sa asigure climatul pentru aceasta civilizatie, numai ca eu cred ca aici e secretul: statul e facut de oameni si deci revenim la valorile de mai sus, pe care trebuie sa le respecte toti.

No comments:

Related Posts with Thumbnails