Tuesday, June 24

Cumparaturi imaginare pe Avenue Montaigne





V-am zis ca la iesirea de la scoala, de multe ori o iau pe Av. Montaigne si "scotocesc" prin toate colectiile boutique-urilor de lux care au reusit sa prinda un loc pe aceasta faimoasa si trendy strada.

Trec de Paul and Jo, Emmanuel Ungaro si prima marca vizata este intotdeauna Prada. Am ramas cu "traumatisme" de la studiul de caz pe aceasta marca :). Recunosc ca in acest sezon nu mi-a placut deloc reclama lor si nimic nu mi-a dat ghes sa intru sa le vad colectia de PV'08. Insa surpriza a fost mare: departe de publicitatea mult prea retro si decalata, colectia este superba: culori, materiale, modele. La Prada ce este frumos e ca materialele si croiala nu dezamagesc niciodata. Se spune ca sunt foarte buni pe fuste, de altfel Miuccia a creat o intreaga expozitie in flagship-ul de la NewYork in jurul fustei cu lungime pana la genunchi. Renumele acestei firme vine in mare parte datorita calitatii articolelor, aproape nimic nu dezamageste in boutique-ul lor. Era aglomerat ca la mall-ul Vitan din Bucuresti in primii ani de deschidere si cred ca daca ar fi sa fac un top cu pungile cel mai fregvent vazute pe Av. Montaigne si imprejurimi, pe primul loc sigur ar fi cea cu marca Prada. In conditiile in care pe aceeasi strada se afla Dior, Chanel, Louis Vuitton.

"Cobor" din Prada si urmatoarea "statie" este Dior. Aici im place ca vad cele mai elegante si scumpe rochii, aproape rochii de Oscar sau de receptii cu familii de sange albastru. Colectia lor de genti cred ca are un mare succes acest an. In vitrinele Dior "geanta" a fost vedeta, au fost vitrine care numai asta au afisat. De fapt este tendinta dezvoltata de cativa ani si nu numai Dior este marca care isi impinge in primele "randuri" accesoriile, ci toate marcile: Celine, Loewe, Chloe...chiar si Jimmy Choo avea in vitrina numai genti. Mic secret: Dior a ajuns sa faca aproape 50% din CA numai din marochinarie. Mica paranteza: mi-ar placea sa creez un plan de dezvoltare internationala pentru DaDa-ul nostru, sunt cei mai in masura sa iasa la export cu o colectie de genti.

Deja in boutique si vitrina era expusa colectia de toamna-iarna: palton, cizme, botine. E asa ciudat sa vezi ca vara de-abea se face simtita si deja vezi industria modei ca se pregateste de schimbare. Termenul de "fast-fashion" va zice ceva?

La Celine descopar o colectie de ceasuri la preturi ok si gentile din piele Sulky declinate in toate culorile. Rafturile erau deja pregatite pentru soldurile care incep maine. Si pentru ca sezonul a fost destul de prost, dupa statisticile IFM-ului, se pare ca la shopping va fi "macel": cu reduceri care se vor duce pana la 80%.

La Loewe am admirat toata vara colectia de rochii - dintre cele mai frumoase pe care le-am vazut vreodata, si acum regret ca n-am facut poze. Cea mai ieftina la 3000 eur, cu broderie care parca imita motivele din ia romaneasca.

La Chanel, ca si la Prada - full. Ca si cum turistii debarca din avion direct pe acoperisul boutique-ului. Fascinatia pe care o exercita acest brand nu cred ca poate fi masurata. Unele articole sunt banale sau poate numai s-au banalizat. Articolele de imbracaminte sunt dintre cele mai scumpe insa colectia de accesorii - din nou - este cea care probabil ca face sa explodeze cifra de afaceri. Majoritatea turistilor erau orientati catre incaltaminte si genti.

Lista mea imaginara de shopping dupa plimbarea prin triunghiul de aur a Parisului?
- pantofi Prada, piele lacuita, toc cui - pentru simplitate si calitate
- parfum Escade a Portofino, Dior - pentru ca mirosindu-l am retrait dupa-amiaza petrecuta in acest paradis italian
- rochie Loewe - pentru silueta pe care o descrie
- geanta Sulky Celine - pentru ca imi place reclama vesela
- ceas Celine - pentru ca m-a surprins placut
- inel "Camelia" Chanel - pentru ca ar fi singurul obiect de lux pentru care as face eforturi deosebite ca sa-l cumpar.
















No comments:

Related Posts with Thumbnails