Wednesday, October 7

Turcia - o noua "Italie"?



afise in statia de metrou care prezinta ciclul de conferinte legate de Turcia

In fiecare an, Franta, invita o tara sa expuna intregul sau patrimoniu cultural, istoric, artistic si sa aduca la cunostinta francezilor, bogatiile sale. In acest an Turcia are aceasta onoare si incepand cu luna iulie a acestui an, diverse activitati artistice au impanzit tara.
In Paris am avut ocazia sa ascult un concert de jazz, in spatiul denumit "Cafe Turque", amenajat in gradinile Tuilleries. Am savurat rahatul turcesc si ceaiul, singurul ceai negru pe care il accept este cel preparat de turci.
Pasiunea mea pentru patiseria si bucataria turceasca, pentru Istanbul se datoreaza probabil, faptului ca am crescut in Constanta unde exista o importanta comunitate. Apoi prietena mea Belghiuzar stie bine cum ma abonam imediat la tava de baclavale, la care mama sa se "chinuia" vreo doua zile. Consider ca bucatarie turceasca este una dintre cele mai savuroase si mai sanatoase din lume: turcii decojesc rosiile la fiecare utilizare (coaja de rosii este prea acida), folosesc iaurt foarte mult in mancaruri si nu smantana care este prea grasa, si de la un turc simpatic am invatat sa mananc salata de patrunjel: o legatura de patrunjel tocat, peste care se pune zeama de lamaie, putin ulei de masline si sare. Delicios si plin de vitamina C.

Dar sa revenim la moda: spuneam aici pe blog ca la Istanbul a fost deja creat un Institut de Moda. In lumea textila de la Paris, Turcia este considerata o noua Italie, dpdv al rapiditatii si reactivitatii fabricantilor si al calitatii. Sambata, in cadrul Saptamanii Modei o creatoare de origine turca dar care traieste la Paris a prezentat o superba colectie, ce se apropie de haute couture din punct de vedere al realizarii, sub forma unei expozitii in Hotelul Ritz. Expozitia s-a numit "Istanbul Contrasts". Creatoarea se numeste Ece Ege si marca sa poarta numele Dice Kayek. (Astept colectia lui Ingrid Vlasov !!!)

Si surpriza a venit din partea unui colet, pe care era lipit stickerul de mai jos....ca sa vedeti cat de in detaliu pot organiza turcii un program de restructurare al industriei lor textile. Ideea mi s-a parut geniala!!!


No comments:

Related Posts with Thumbnails