Sunday, January 31

A serious man

L-am vazut vineri seara, sambata am ras aducandu-mi aminte de anumite secvente si duminica m-am intristat, intelegand o parte din mesaj. Oricum in fata filmelor fratilor Cohen intelegerea imi vine mai tarziu :).....asta pentru ca intr-o prima faza sunt cucerita de umorul pe care-l creeaza in anumite secvente. Apoi ma loveste tristetea! Si cred ca fratii regizori urmaresc in mod constient acest efect: te trec prin secvente al caror rost sunt greu de inteles, apoi prin altele in care razi cu lacrimi si-ti spui "baietii astia nu-s normali", pentru ca in final sa-ti taie filmul intr-un moment in care te astepti cel mai putin, lasandu-te cu mii de intrebari la care ei ti-au dat oarecum un raspuns, insa pe care il percepi dupa cateva zile de gandire....asta in cazul in care mai ai chef sa te gandesti la fimlul lor la ceva timp dupa ce ai iesit din sala de cinema. Al naibii de destepti sa se joace cu spectatorii in acest fel! Si-i mai gasesc foarte inspirati in alegerea actorilor, aici actori nu foarte cunoscuti dar perfecti in fiecare rol al lor, ca este unul de 2 minute sau ca este pentru tot filmul.

Unul din mesaje ar fi ca am ajuns sa ne luam atat de mult dupa aparente incat cei care reusesc sa duca un PR perfect al proriei persoane in societate, ajung sa fie apreciati si considerati cetateni de treaba. Ceilalti "pacatuiesc" prin sinceritate, simplitate si sunt considerati naivi sau visatori. Si e trist insa ma incapatanez sa cred ca tocmai acesti "naivi" asigura frumusetea omenirii.

Film de vazut si de "decorticat"!

Je l’ai vu un vendredi soir. Un jour après, j’éclatais de rire chaque fois que je me rappelais certaines séquences…Deux jours après, je m’attristais : je commençais à comprendre un peu plus au message. C’est toujours comme ça avec moi et les frères Cohen : la compréhension s’installe toujours après…Et c’est parce que dans un premier temps, je suis happée par leur humour. C’est toujours dans un deuxième temps que la tristesse arrive !

Je crois d’ailleurs que c’est l’effet qu’ils veulent créer. Avec eux, on passe des séquences presque incompréhensibles aux séquences où l’on rit à gorge déployée et l’on se dit « Ben, ça alors, ça va pas ? » pour couper court à la fin, au moment où l’on s’y attend le moins. On en sort la tête pleine de questions, auxquelles les frères Cohen ont plus ou moins répondu, mais dont on trouve la réponse plusieurs jours après. Au cas où l’on aurait envie de repenser à leur film après avoir quitté la salle. Jouer des tours comme ça aux spectateurs, il faut admettre que c’est très malin !

Je trouve aussi qu’ils choisissent très bien leurs acteurs, des acteurs qui ne sont pas très connus mais qui collent très bien à leur rôle.

Un des messages des frères Cohen c’est que l’on vit à tel point dans un monde d’apparences que seulement ceux qui réussissent à se créer une parfaite image de marque sont appréciés par la société. Les autres « pèchent » par sincérité, simplicité et sont traités de naïfs ou d’idéalistes. Et c’est triste, mais je reste profondément persuadée que c’est eux justement qui rendent le monde plus beau.

Un film à voir et à décortiquer !




No comments:

Related Posts with Thumbnails