Tuesday, August 24

Experiente fashion din Italia


Outlet Prada

UGG ce se pot purta si vara....

italian men
photo: The Sartorialist

italian men
photo: The Sartorialist



Prima este evident delectarea in fata elegantei de care dau dovada doamnele trecute bine de varsta a doua. Imi pun de fiecare data doua intrebari cand vad modul in care arata si se imbraca italiencele pensionate:
1. cum reusesc sa aibe un par atat de des, la o varsta atat de inaintata?
2. cum au toate bijuterii atat de frumoase?

La prima intrebare mi-am raspuns partial citind despre beneficiile pe care o alimentatie mediteraneana le are atat asupra sanatatii organismului cat si asupra tenului, parului, etc. Se pare ca uleiul de masline, pestele, usturoiul, busuiocul si toate mirodeniile si plantele pe care italienii le folosesc, au acest rezultat la batranete. Cu bijuterille nu stiu ce sa spun; poate numai ca italienii sunt foarte buni pe acest domeniu si reusesc sa creeze chiar si pentru branduri mai accesibile lucruri de calitate. Sau poate este numai talentul acestor doamne de a le purta in asa fel incat sa para frumos tot ce pun pe ele.

A doua este incantarea de a vedea atat de multe culori purtate cu o mare nonsalanta de barbati, mai ales. Cred ca ati inteles ca-mi plac culorile si ca nu cred ca eleganta consta numai in a purta negru. Gasesc ca exercitiul elegantei in culori este mult mai dificil. Imi pare rau ca nu am poze; inca mi-e rusine sa opresc lumea pe strada si sa le explic ca vreau sa fac poze pentru un blog. Am numai poza de mai sus cu dl. cu pantaloni rosii, fotografiat din spate. Dar am pus cateva ale Sartorialist-ului care are poze foarte reusite cu italieni imbracati in toate culorile.

Trei: outlet-ul Prada. Mhhh, trebuia sa-l vad, chiar daca treaba asta a insemnat o ratacire pe dealurile Toscanei in lipsa unui GPS. Situat langa una din fabricile celebrei marci, outlet-ul este de fapt un magazin ceva mai mare, impecabil, ce nu are nici pe departe aerul unui depozit in care se vand colectii vechi la preturi mici. In primul rand preturile nu sunt mici, de fapt cu cat colectia este mai noua cu atat diferenta fata de pretul de magazin este imperceptibila. Intamplator :) stiu preturile pantofilor Prada si MiuMiu si aici am observat diferente de 10-20 euro la toate colectiile din iarna 2009-2010. Idem pentru genti. Nu am vazut multi asiatici prin San Gimignano sau Sienna....asta pentru ca se impingeau toti sa cumpere genti si pantofi Prada aici :). In rest, vanzatorii la fel de prezentabili ca pe magazinul de pe Av. Montaigne si aproape aceeasi atmosfera ca acolo. Si ca si cum aceasta experienta nu a fost de ajuns m-am dus si in The Mall, un spatiu in care se gasesc outlet-urile unei duzine de marci de lux: Dior, Burberry, Balenciaga, Zena, Loro Piana, Armani, Valentino, Pucci, Tod's.

Trebuie sa va marturisesc ca dintre toate aceste marci cea care ma face sa visez, chiar si in fata colectiilor vechi, este Valentino. Este probabil singura ce inca poate fi considerata de lux adevarat. Insertii de dantela in pullovere de lana sau cahemire, broderii fine, camasi din matasea cea mai fina, modele creative chiar si la articolele de pret-a-porter. Este un PAP derivat foarte frumos din colectia de haute-couture, lucru care explica si pretul piperat al marcii. In timp ce toate celelalte marci dau sentimentul ca incearca sa te "ameteasca" cu o imagine lucrata pe podium si prin reviste, astfel incat sa te faca sa cumperi in final un lucru nu foarte creativ, la Valentino acest sentiment nu exista nici in fata colectiei de acum doi ani. Si acelasi lucru il gandesc de fiecare data cand vizitez Printemps sau Bon Marche, dupa ce vad colectiile propuse de fiecare marca.

Cam asta: la Paris m-am intors cu o geanta de piele "caramel" pe care am platit un pret corect dar "no name", cu parfumul de la Santa Maria Novella pe care il "indulcesc" cu cateva "petale de trandafir" de la un alt parfum, cu crema "Riposa Gambe" de la aceeasi marca, cu o sticla de chianti si cu o sticlutza de ulei de masline cu aroma de trufa. Dupa ce am cumparat-o am citit intr-o revista de gastronomie ca asa ceva nu exista si ca aroma de trufa data uleiului este total artificiala....
Arrivederci Italia si Bonjour Paris! Vacanta s-a terminat si incepe sezonul saloanelor textile si al comenzilor in showroom-uri. La Premiere Vision pregatirea forumurilor pentru colectia de toamna-iarna 2011-2012 este pe ultima suta de metri si am vazut materiale cum rar se intalnesc. Intre timp, colectia de toamna-iarna 2010-2011 e in magazine si incerc sa nu ma deprim cand vad cizme in vitrine!

5 comments:

Alma said...

Bine ai revenit! Am citit cu placere ceea ce ai scris despre Italia. Si eu am remarcat acelasi lucru despre femeile de peste 40, ca se imbraca minunat si chiar daca nu au un chip foarte frumos, sunt extrem de cochete, ceea ce le face sa para frumoase. In schimb barbatii sunt minunati, cu camasile si pantofii lor de calitate. E o placere sa ii observi!

lili.constanta said...

M-am bucurat de calatorie alaturi de tine! >:D<

elle said...

Doamne cred ca duci o viata minunata prin lumea modei ,sa stii ca am inceput sa visez ...la Chanel,YSL,etc..
mi am propus ca in fiecare zi sa ti citesc cate o pagina ..ai cam 30 de pagini..mi-ar placea sa ti stiu povestea si ce faci mai exact in Paris.

Anonymous said...

Cred ca duci o viata minunata acolo in lumea modei..
Sa stii ca am inceput sa visez la Paris.
Mi ar placea mi spui povestea ta...
Ma gandesc sa ma mut la Paris :))..dreams

FLORENTINA said...

Pt Elle: o sa postez intr-o zi despre cum am ajuns aici. Dar nu e un secret: curaj + munca + ceva noroc! O sa revcu amanunte. Multumesc ca ma citesti! Flo

Related Posts with Thumbnails