Lanificio Luigi Ricceri este castigatorul marelui premiu acordat in cadrul concursului PV Awards septembrie 2010. Acest concurs este organizat de salon in fiecare editie de septembrie. Un juriu alcatuit din profesionisti din domeniu desemneaza cele mai inovative tesaturi. In photo ceea ce vedeti nu este lana asa cum ne-am putea imagina ci matase !!!!
Ennio Capasa, fondatorul si presedintele marcii Costume National a fost presedintele juriului de anul trecut. Imi place aceasta poza pentru ca reda perfect un gest, acela de a atinge materialul, care devine un "defect" profesional al celor din domeniu: materialul se "vede" cu mainile.
Ece Ege, creatoarea marcii Dice Kayek, pentru care am lucrat dupa terminarea stagiului aici la Paris, spunea ca pentru ea o colectie incepe la Première Vision. In timpul salonului aceasta petrecea cele 3 zile, de dimineata pana seara la ora inchiderii, vizitandu-si furnizorii si cautand sa descopere noi materiale, imprimeuri, texturi, culori.
Nu va spun ca marcile romanesti care il viziteaza se numara pe degetele de la o mana. Acest cult al materialului nu este un punct forte pentru ca aprovizionarea se face de obicei de la depozitele "en-gross" folosite de diverse fabrici din lume pentru a-si vinde stocurile colectiilor predente. Sau direct din China, acolo unde pretul este mai mic si unde gasesti copii ale tuturor creatiilor pe care italienii, elvetienii, japonezii si nemtii se chinuie sa le ofere in fiecare sezon in cadrul acestui salon. Senzatia aceasta de "depasit" si de in afara timpului vine si din material nu numai din croiul si silueta realizata.
Incepand din acest an, salonul Première Vision a devenit sponsorul festivalului de moda si fotografie de la Hyères si acest lucru nu este o intamplare. Cei zece finalisti alesi de un juriu al carui presedinte este Raf Simons vor beneficia de ajutorul celor mai creative firme de tesaturi in realizarea colectiilor. Intre o marca si material exista legaturi atat de stranse incat ignorarea acestui element poate frana orice tentatie a cumparatorului de a apela la marca respectiva. Chanel si "tweed-ul", Hermes si cachemirul, Isabel Marant si inul, Dris Van Noten si imprimeurile originale pe matase, Martin Margiela si polyesterul japonez.....
O vizita la salon nu inseamna nici pe departe numai comenzi catre furnizori, ci intrarea intr-un univers creativ realizat de toata filiera textila; inseamna updatarea cu tendintele, culorile, imprimeurile, inovatiile ce sunt toate expuse in forumurile sale. Inseamna pregatirea mentala a colectiilor de primavara-vara 2012 intr-un moment in care colectia de vara 2011 este in magazine, iar cea de toamna -iarna incepe a fi creata efectiv.
Sper ca acest salon sa fie trecut pe agenda fiecarui designer roman macar ca traseu educativ: in afara forumurilor au loc conferinte de moda si trend-uri, este posibila vizionarea gratuita a filmului care ilustreaza sezonul primavara-vara 2012 si a gamei de culori. El este vizitat de toate scolile de design din lume de la Central St-Martins din Londra, pana la Academia de Arte din Anvers.
No comments:
Post a Comment